Thursday, January 6, 2011

Futsal time..

Hari rabu jarang aku main futsal coz' selalunya hari nie aku gi tgk movie. since semalam aku dah tgk movie jadik futsal tukar ke hari nie. hehehehe... main kat pan global, pj dari jam 8-9pm.

sebelum gi futsal, aku ngan memember lepak kat gerai jln 223, makan nasi lemak w lauk sotong sambal n telur mata.. sambal plak x baper pedas.. nasi berasap2.. panas2 gitu makan.. mmg mengenyangkan.. lagipun aku cuma makan mee hoon goreng w telur mata jer sepanjang hari tadi.. hehehehe..

malam nie aku da plan nak tukar strategi game futsal nie. kena warm up dulu.. lari lam 5 pusingan court futsal. aku kira lam 5min siap.. itupun abis slow dah aku lari. org yg muda2 mesti lari lagik laju dari aku kan.. hehehehe..

pas abis sesi lari2.. then.. streching lebih kurang.. 5 min lagik.. terus masuk tactical training. aku susun 4 biji kon selari.. sorang2 kena gelecek bola sambil lalu kat celah2 kon tadi. huhuhuhu..

bukannya mudah tapi kalu x training sampai biler nak pandai gelecek bola kan.. ini kan basic game main bola sepak samada lam court futsal atau atas padang hijau sekalipun sama jer taktik main nie.. coz' pompuan ada lam 7 org.. so agak lama gak latihan nie. lam 15 min aku rase..

seterusnya budak2 laki da panggil tuk main futsal. main 5 - 5 . sorang jadik reserve. mmg best.. berpeluh2 aku dibuatnya.. kaki aku yg sakit xleh naik tangga nie elok plak biler bab lari2 nie.. maybe aku kena bykkan aktiviti lari pelan2.. good for my health as well.. takkan asik naik basikal kat gym jer kan.. hahahahaha..

lam 40 min main futsal, aku leh nampak apa yg sepatutnya berlaku. passing ball gagal, xdgr arahan, main sorang2 nak rembat pun ader, yg takut bola usah dikenang lar kan.. lam minit2 terakhir aku jadik goalkeeper.. kasik ler chance org lain main atas plak.. mmg kelakar..

nasib aku x termuntah hari nie main futsal coz' petang tadi da makan nasi lemak n laksa ada gak rase sesikit tuh. pakcik laksa punya pasal dtg lambat buat aku kena makan nasi lemak.. hahahahaha.. pas aku da abis makan nasi lemak baru pakcik laksa dtg.. hampeh tul..bau2an kuah laksa.. buatkan aku order gak.. even perut dah penuh..makan sket2 jer.. separuh x abis.. sorry ler pakcik.. perut da sebu ngan nasi..... lain kali jgn lambat kay.. hahahahaha...

plan nak training lagi hari sabtu. tengoklah baper yg bley turun.. kalu xramai... x best gak..kalu ramai.. baru seronok sket nak main.. .hehehehehehe.......

No comments:

Post a Comment