Monday, January 17, 2011

Chelos & Chop n Steak

Hari nie aku kena gi klj coz ade meeting. then ada makan2 lagik kat sana. thanks pada yg invite kitowang yg dari brf nie.. pas makan masuk meeting plak. hahahaha.. what a day...

aku nak citer pasal tempat2 makan yg baru aku gi ari nie sebenarnya.. first skalik aku singgah kat chelos.. berdekatan ngan area taman desa nie.. dah lama ke baru nak buka.. rasanya kedai nie dulu dah ader.. then tutup.. then reno semula.. buka lar semula.. aku pi nie pun coz' nak carik tempat lepak2 guna internet sambil tunggu osmet aku balik keje..

chelos nie rasanya mengambil sempena nama spain or europe.. masakan yg disediakan lebih pada western. tapi food local pun ader cuma x byk. standard ler kalu masakan western.. takder yg special or menarik perhatian pun. so aku xder order makan.. aku cuma order manggo juice. siap ada sebiji ceri bertangkai tuh.. hahahahaa..

nak recommend pun rasanya xder apa yg special kat sini. tunggulah aku try mana2 food baru leh buat recommended yer..

destinasi tempat makan kedua adalah chop n steak. tempat nie terletak dekat2 ngan roundabout sri kembangan yg menuju ke arah upm or tol, or sri kembangan.. dekat2 ngan area2 kumbahan senang citer. ada bulatan area situ kan.. hahahahaa.. xreti nak describe sebenarnya.. keh keh keh keh...

nie pun kedai western yg ala2 cam steak house kat kg baru. ada gak arr local food tapi x byk. mostly semenya western.. maybe coz' sini dekat ngan area student n org2 kilang so harga bagi aku berpatutan lar.

baik food, same goes to drink. lebey kurang sama ngan steak house kat kg baru gak. guna gelas besar. harga pun lebih kurang jer. yg special kat sini adalah grill harimau prawn. nampak tempting.. 5 ekor udang harimau bakar.. bersama2 side dishes. cuma lain sini adalah instead of mash potato, dia kasik kentang rebus seketul2.. xder lenyek2 punya.. hahahaha..

aku order black pepper steak with air durian belanda. aku budget mestilah juice durian belanda. .sekali dpt.. ice blended durian belanda.. sure lar aku xleh minum dan dan tu jugak. so kena bungkus bawa balik.. hehehehe.. steak boleh tahan rasanya daging cuma agak liat. kuah black pepper tak baper pedas so budak2 pun boleh makan.. maybe rempah lebih or guna black pepper yg jenis kasar2 sket.. kalu yg halus2 comfirm pedas..

osmet plak order sizzling ayam black pepper with mango juice. mmg kena n betul order yg dia dapat. jenis sizzling, so berasap2 ler food biler sampai. side dishes sama jer.. kentang rebus seketul, coselaw n baked bean. jarang western food ada bake bean as side dishes. satu kelainan ler sket dari yg biasa. bravo..

tempat yg amat luas, byk kerusi meja, so aku percaya waktu malam mesti penuh area sini. harga yg berpatutan, so korang bolehlah pi cuba sesekali western food kat sini. selamat mencuba.. dan selamat menjamu selera.. adios..

No comments:

Post a Comment