Saturday, January 29, 2011

Pool

Hari yg ditunggu2 telah tiba. Akhirnya one of my dream come true. Apalagik..kalu bukan meja pool.. keinginnan memiliki meja pool adalah sgt tinggi. aku da main game nie lebih 10 tahun. kat merata2 tempat. hehehe...

bila da pindah umah baru yg lebih besar aku rase cita2 aku almost tercapai. sanggup simpan duit lebih dari 2 tahun semata2 nak beli meja pool nie. so tahun 2011 azam aku tercapai. meja nie dipasang selengkapnya. cantik pun yer. rega lam rm6k. bolehlah tuh.. mahal ke? ada lagik mahal..so nie kira rega yg sederhana.. hhuhuhuhu....

so aku ambik cuti hari nie biler diowang nak dtg pasang meja pool. memula uncle rama nie sesat ntah mana2 pi.. dekat sejam baru sampai ketempat yg dituju. aku punya nak marah pun xleh biler tgk uncle nie dah tua... ckp dia pun aku x baper paham. last2 aku minta tolong ngan jaga nama raja. paham pun n sampai x 10min kemudian.. hahahaha...

sebelum nak bawa naik barang ke rumah, kena gi bayar deposit rm100 for moving thing. leceh betul mgt sini, sket2 nak duit deposit. .serba serbi.. dari nak reno umah, maintenance, nak angkut barang pun kena deposit gak. nasib boleh ambik hari yg sama. elok jer abis angkut barang, aku terus gi ambik balik deposit. else taktau tahun biler boleh dpt balik deposit aku nie...

nasib uncle nie dtg berdua ngan kelindan. byk gak brg2 kena angkat naik. semenya muat2 elok masuk lam lift bomba. xder masalah langsung nak angkat barang naik ke rumah. aku cuak gak kalu2 barang2 nie besar2 mesti lagik masalah coz' umah aku agak tinggi gak... alhamdulillah seme settle. dpt lagik satu set barang2 pool, padahal harituh da dpt. rezeki lar tuh... hahahahaha...

tunggu uncle lain plak dtg tuk pemasangan. lam sejam kemudian muncul 3 org uncle lim muncul. agak berumur gak diowang nie. then bertekak ngan guard diowang nak bawa masuk barang2 pemasangan pun leh kecoh. nasib aku x katok diowang nie. memacam hal. last skali seme skali dpt masuk n park kat dlm. parking berlambak time2 siang nie.. kasik ler masuk..

lam 3 jam uncle2 nie buat keje2 pemasangan meja pool. aku tgk jer diowang bekerja. sekali pandang keje2 nie nampak mudah coz' cam pasang barang2 ikea. cantum2 kayu n skru. tapi biler part nak cantum meja, berlambak2 giler skru diowang pakai. tak terjangkau dek fikiran aku paku2 sejengkal panjang.

boleh tahan cekap gak uncle2 nie bekerja. tapi yg paling expert, adalah yg paling tua n kurus, yg lagik 2 org tu badan agak besar n tough. maybe nak angkat barang2 yg berat sesuai kut. keje2 nie mmg memerlukan lelaki buat. x terdaya rasanya pompuan nak angkat barang2 berat unless mmg jenis kaki kuat. hahahaha...

aku pun xterpk camnie rupanya cara2 nak pasang meja pool. main best jer tgk. cuba kalu pasang. huhuhuhu.. patut arr meja pool nie kukuh n x mudah patah even org naik atas meja. ada cam pemberat rupanya lam meja nie. mesti x terpk kan.. hahahaha...

pas uncle2 nie balik, aku main pool... huhuhuhu.. bestnya..rasa heaven.. dlm umah ada meja pool. so bebila mase boleh main. rase bosan leh main pool.. lagi best ada member yg terror2 main pool, lagi syiok. kalu nak praktis kena main sesorang lam keadaan sunyi senyap. baru ada feel. hahahahahaha...

now ada perancangan lain lagik.. azam lain... keinginan lain.. ssshhh.. rahsia... biler dah tercapai nanti.. aku citer...

sorry ler beb.. gambar meja pool xleh upload..ada masalah ngan software sony ni. biler dah ok.. baru leh upload. hahahaha...

No comments:

Post a Comment