Saturday, September 25, 2010

ChanAbdullah restaurant






Ok.. malam nie aku berbuka kat tempat baru area bangi nie.. nama kedai nie chanabdullah.. kalau aku x silap arrr. hahahahaha.. kedai nie kepunyaan cina muslim yg mempunyai cawangan kat kelana jaya, bangi, melawati.. n few place lagik yg aku x ingat..

kedai yg kat bangi nie terletak kat sek9 area baru kat bangi nie. ada byk deretan kedai2 kat sini.. kalu x silap.. ada JM Beriani, Ice Room.. haaaa..seme tu area2 sini jer..so senang arr nak cari kedai nie kan.. sederet ngan LivingDepot paling senang...

Biler aku sampai kat sini, org mmg ramai kat bawah. so aku kena naik ke tkt2.. jrg ada kedai makan sampai 2 tingkat.. punyalah ramai org makan kat sini. naik ke tingkat 2 pun samer gak. penuh ngan org. cuma kitowang bernasib baik.. ada org da siap makan. so kitowang dptlah tempat duduk. ramai lagi yg dtg x dpt tempat duduk.

system kedai nie agak systematik which pertama cam biaselah kan ambik order. key-in lam system tuh.. then resit order diletak diatas meja. x sampai 5 minit air yg diorder pun sampai.

menu kat sini semenya sedap2...ye arr..masakan cina muslim mesti x lari ngan soup cam shark-fin, tomyam, then ikan kukus....etc.. udang butter.. sotong butter... ayam telur asin pun ader.. x ketinggalan sayur2 memacam versi cina.. dimsum n pau pun ader lam menu nie... air panas n air sejuk standard ler..chinese tea mesti x lari punya.. ahahahahaha..

aku order air tembikai laici, osmet order air kendondong asam boi.. food order ayam lemon, tomyam seafood pun berlainan sket coz' ada letak fish cake.. first time aku makan camnie.., sayur ape kena nama lam base cina.. terdiri dari cendawan hitam, putik jagung, bunga kobis, brokoli, so oon.. sotong salted nie cam sotong goreng bersalut tepung..cuma xtebal..sesedap rase ada masin2 sket.. ada cili api... akhir sekali mesti kena order nasi kan... hahahahahaa...

so korang tengok sendiri ler gambar2 yg da post nie.. suggestion tuk seisi keluarga coz' meja disediakan n kerusi adalah tuk family. kalu dtg berdua , ngan meja yg besar.. rasa cam janggal jer.. tapi leh ambik lauk byk2 kalu kuat makan.

keseluruhan makanan kat sini sedap2 belaka.. next time aku mesti cuba yg lain plak. cuma rega tuh.. ala2 big portion.... jadik kenalah bawa duit secukupnya... hahahahaha... selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment