Friday, September 17, 2010

Wallpaper...

Projek umah baru diteruskan lagi ngan wallpaper plak. sebelum tu sempat lagik gi breakfast kedai mamak makan capati n ais milo... hehehehe.. beli paper lagik..

time kat exhibition deco rumah, tertarik pada corak wall paper yg ditunjukkan. so kitowang da tempah 2 keping wall paper harga lam seribu lebih. agak besar gak dinding yg nak dicover lam 140sqt sekeping, so kalu lam ruang tamu mmg cantik2 jer pasang nie nanti.

kedai wallpaper nie nama luzzone gallery terletak kat area bukit puteri puchong. memula cam rase x jumpa tapi akhirnya dpt gak jumpa coz' landmark adalah berdepan dengan giant or tesco. so mmg mudah nak cari sebenarnya kalu familiar ngan area puchong nie.

sampai kat kedai nie sales gal yg patut layan kitowang x sampai lagi. so sales gal yg ada lam kedai nie kasik banyak buku contoh wall paper samada yg biasa ataupun jenis 3D. sampai berpinar2 mata tengok byk sgt pilihan n buku sample nie plak mak aih..boleh tahan beratnya lam 10 kilo lebih aku rase. patutlah staff kat sini semenya kurus2.. mengangkat buku2 sample nie berat2 cam batu..

akhirnya dekat setengah jam menunggu, barulah sales gal tu masuk ofis. then kitowang dptkan advice apa yg patut.. aku x larat nak dengar lagik so aku bace paper, cuma osmet aku sorang yg betul2 pay attention n pilih mana yg berkenan dihati. dekat2 sejam akhirnya proses pilih wallpaper berakhir. terus jer aku bayar full amount n blah cepat2..

lunch hour gi open house umah member kat taman desa ria, lam area subang jaya. best makan2 nie coz' masak spagheti bolognese, roti jala with kari daging. merah2 muka n tinger aku coz' pedasnya kari daging nie. nasib ada ais sirap yg secukupnya sebelah aku. sampai meleleh air hidung makan roti jala... hahahaahaha..

thanks to member yg mengajak aku datang open house nie.. anak2 dia pun comel2.. member aku gang2 vampire pun dtg. makan x ingat punya.. sikitpun ckp x pedas.. huhuhu.. aku rase aku mmg makan cili plastik jer... hahahaha...

petang ada appointment ngan kitchen cabinet nyer org plak. punyalah menyirap darah biler diowang nie sesat nak carik umah sampai kitownag kena gi turut. ntah mana diowang nie pi pun aku x pasti. osmet aku lagiklah darah naik dibuatnya.. hari nie aku agak cool, so aku pi ler turut depa2 nie sampai ke depan umah baru ne.. hahahaha...

proses ambik ukuran tuk kitchen cabinet nie mmg lama.. lebih dari 2 jam aku rase. sampai rase nak pengsan pun ader menunggu nie. then sempat lagi aku check defect umah , buka seme pili air nie.. check mana tau kalu2 ader bocor ker x kuar ker.. hehehe...

malam aku pi makan kat redwok ngan osmet. apalagik kalu bukan steamboat korea nie.. kali nie aku terjah ambik seafood dulu cam ketam, udang, sotong. lelain ambik daging, ayam, then baru ambik sket2 jer fishball. kali nie aku dpt rase ice cream. kalu x selalu makan sket2 jer.. x sempat nak makan ice cream pun.

malam ada aktiviti baru aku..yakni melukis.. so aku kena stop tulis dulu.. nanti aku sambung lagik yer.. hehehehehe...

No comments:

Post a Comment