Saturday, September 11, 2010

Pantai Kundur






Baru masuk hari kedua hari raya.. aku x larat nak pi umah sedara mara, so tunggu ler diowang kat kg nie... mesti diowang dtg punya coz' nie rumah arwah nenek, so menjadi tumpuan ramai org nak dtg beraya nanti.

aku kuarkan ikan2 yg aku bawak dari kl tuk dimasak hari nie. for my lovely mum ikan bawal goreng, makcik ikan cencaru sambal lada, pakcik ikan siakap berlada, lain2 cousin aku makan ikan selar besar n selar kecil masak sambal. byk betul ikan2 nak di goreng, masak nasi lagik , lada n bawang nak kena blend, semenya aku buat sesorang coz' org lain dah kuar pi kubur, ada x bangun lagik lar.. bla bla bla...

petang menanti org dtg sambil tengok rancangan tv. balik jer sedara mara aku, terus aku n cousin2 aku berpakat kuar senyap2 tanpa inform mak memasing mana nak pi. cuma alasan pertama aku dengar nak beli topup. tapi sampai kesudah x beli2 pun. hahahahaha..

kitowang berjalan2 ke pantai klebang, dari umah masuk ke masjid tanah, then masuk jalan pantai puteri, pantai kundur n terus menuju pantai klebang. menarik gak pemandangan kat pantai klebang nie. ada plak gold cost melaka tengah dlm pembinaan kat sini. cam kat sepang gold coast lak aku rase. aku ada rakamkan gambar2 menarik diwaktu senja kat sini. nanti2 aku upload kay...

dari pantai klebabang kitowang menuju jln pulang ke pantai kundur semula. kat sini kitowang berhenti kat kedai roti john. kedai nie mmg glamer gila ngan ayam golek dan roti john. tapi servis masyaAllah lembab giler. nak ambik order pun kena tunggu lebih 10 minit. tapi biler dah ambik order cepat plak ayam golek sampai.

still x puas hati coz' ayam golek dapat separuh jer padahal order sekor ayam golek. then pas penat menunggu, baru dtg roti john. mmg marvelous n sedap sebab tu masih sanggup menunggu lamer. x lamer air pun sampai. makan arr aper yg ada nie sampai abis. sempat lagik tapau roti john tuk org kat umah...hahahahaha....

balik menuju pulang x sesusah cam nak dtg. tadi mase nak dtg 2 kali sesat or terlepas jln. balik nie plak jalan clear tapi jammed, so dtg ikut jln lain, balik ikut jln lain baru ler sampai ke rumah dengan selamatnya. huhuhuhuhu....

dekat kul 10 malam baru balik. apalagik kena lecture arrr coz' 'hilang' tadi. dah ler kes sosilawati tu buat diowang cuak coz' x jumper2.. nie kitowang plak ghaib dari petang sampai malam. nasib diowang berjaya called salah seorang cousin kitowang. hehehehe.. tahan tinger jer arr dengar ceramah malam2.. hahahaha...

selamat malam.. semoga esok aku sempat upload gambar2 seme2 nie... hehehehe

No comments:

Post a Comment