Sunday, September 19, 2010

Renovation...

Aku menyiapkan projek lukisan sampai jam 3 pagi. byk yg dah diwarnakan time nie especially yg besar2 tuh.. so xler byk sgt lagik keje aku nanti..

Pagi lagik dah bangun coz' da ada appointment ngan kontraktor umah. Sempat lagik sarapan kat kedai berdekatan ngan umah baru. lepas abis check defect, kasik kunci kat pihak maintenance. then pk2 mana kontraktor nak ambik tuk buat umah nie.

sekali aku call uncle yap nie. dia pun susah payah turun dari shah alam ngan baju dia yg comot coz' buat keje2 nie. then dia kasik advise yg paling baik kat kitowang, ambik kontraktor yg ada show house, normally diowang nie xkan lari kalu dpt duit dari kita.

so aku mengambik keputusan turun semula ke show house tu n carik uncle lee. bincang punya bincang buat itu ini itu ini... huh...mau cecah rm7K upah plus beli bahan2 sekali. byk gak keje2 renovation kena buat.. dari pecah dinding sampailah wiring baru, cat rumah, pasang shower screen, lampu, kipas, aksesori bathroom.. berjela2 list lam 20 item nak kena buat....huhuhuhuhu...

then kasik dulu 30 percent downpayment tuk dia start keje hari isnin depan. sebelum tu kena bagi cheque rm3K kat opis management sebagai deposit kalu apa2 hancur nanti...cheque tu 2 bulan ke depan..so rasanya keje2 nie seme siap lam 3 minggu jer. bolehlah.. else berjanggut nanti nak ambik duit deposit tu balik..

dari pagi sampai petang barulah urusan selesai. so kitowang gerak gi mines for lunch. makan sushi king x ingat punya.. byk giler aku makan. then lepak kat starbuck high tea. aku boleh terlelap kejap kat kerusi starbuck nie coz' kepenatan yg amat. cat xpilih kaler lagik.. kasik osmet aku jer tugasan nie.. aku mmg ada masalah rabun warna.. semenya aku nampak sama jer.. hahahahaahaha...

malam aku sambung projek lukisan aku sampai jam 3 pagi lagik... baru zzzZzzzzzz

No comments:

Post a Comment