Thursday, September 16, 2010

Lampu.....

Projek umah baru diteruskan lagi ngan beberapa plan yg telah diatur oleh osmet aku. memula pi umah baru coz' da janji ngan tony yg nak ukur langsir nyer. hari nie bangun still lambat.. then kelam kabut bersiap coz' dah janji ngan orang langsir tu. plak tu biler da sampai dekat2 umah tu.. tgk2.. org tu da menunggu. urusan x lama.. x sampai 1/2 jam pun..da siap..

terus memecut ke jln ipoh plak. gi kedai yg jual hood n hob. lam fikiran ingat nak tukar dari dapur api pada inductionnyer..tapi biler sales gal tu explain panjang lebar.. batalkan hasrat. nak pakai induction kekurang kena ada 30Amp nyer source. dah tu xleh share...lebih kurang cam aircond.. elektrik nanti mesti melambung2 bil.

dah ler ada oven n microwave nak pasang lagik kat area kitchen cabinet nanti. plug ada seketul jer plak tuh.. mana nak cari sumber2 lain.. nak buat wiring baru bukannya senang. nanti kalu pasang casing x cantik plak.

dalam duk belek hood n hobs nie.. aku ternampak plak kipas angin ceiling jenis baru. ada bulat kat tengah2 cam bola2 api.. hahahaha.. 5 bilah kipas..angin kuat.. yg canggih tu siap boleh reverse lagik. selalu kalu tengok pusing ikut jam nie boleh plak buat reverse pusing. so kalu bace paper, xler terbang paper tu, angin plak still sejuk lagik....

dari kedai nie, kitowang gi kota damansara plak. nak pi kedai lampu. tapi x jumpa2 last skali nampak satu deret kedai lampu... jadiklah.. daripada pusing2 lam panas2 nie.. masuk satu kedai... kuar ke kedai kedua... baru lah dapat beli apa yg dihajati.. hehehehe.. nanti biler lampu da pasang aku post lam nie.....

abis sesi beli lampu2 nie.. bertolak ke mv plak pi jusco. kat sini plan nak beli towel2 plak.. since aku dpt voucher yg banyak harituh..adalah dekat rm235 aku rasa, byk gak arr towel yg best2 boleh ambik. then singgah makan laksa kat sini.. sedap.....

abis makan laksa kuar dari mv, menuju ke bangsar village. osmet aku nak beli pinggan mangkuk plak. byk gak beli since ada diskaun lam 40% tuk barangan luminarc, cawan, gelas, pembuka tin.. berat2 tu.. nak bawa ke kete.. then aku gi kat grocery beli air jus n ubat gigi.. ambik troli.. n masukkan barang2 hahahaha..then pakai lift, masukkan seme barang2 lam kete..

time nie dah lebih kul 9 malam aku rase. lama usah dikenang lah.. sempat lagik singgah semula ke living depot , pilih curtain finalist n blind curtain, bayar deposit. then pi makan sate kat tempat biase sebelum balik ke umah.. huhuhuhuhu.. makan x ingat punya.. lapar beb...

aku da balik umah.. penat.. letih.. nak buat apa lagik pasnih.. zzz zzzz zzz...

No comments:

Post a Comment