Friday, September 10, 2010

Dua puluh sembilan ramadan

Hari terakhir aku bekerja sebelum cuti hari raya puasa. cuma team aku yg keje hari nie. so aku sibuk cari bank nak tukar duit. at last dapat gak tukar duit rm1 kat bank alliance mv. pergh lega rasanya. satu benda da settle, now kena cari sampul raya plak nak isi duit raya tuk budak2 n org2 tua. kali nie focus duit raya tuk org tua n kanak2 sajer.

teringat aku masa aku kecik suke pi umah org time raya nak kutip duit raya, sampai satu tahap kitowang langsung xminum tunggu jer depan pintu tuan rumah terus kasik duit raya. hahhahaa.. antara kenangan terindah sewaktu kanak2 menyambut hari raya yg mulia nie. biler da tua2 aku plak yg kasik duit raya, so kenangan tu mesti terimbau....

aku kena attend berbuka pose tuk kali terakhir bersama2 vendor hari nie. so aku heret skali osmet temankan aku. kitowang berbuka bersama2 kat bangsar seafood garden. tempat nie betul2 berdepan ngan tmc, ataupun dibelakang kedai kete brabus yg berdepan ngan bangsar village. sedap2 gak food yg diorder sebab ikut selera aku. hahahahaa..

antara food yg diorder adalah pemanis laici sebagai intro, followed by shark fin soup with crab meat. aku makan sampai 2 mangkuk soup shark fin nie sebab favourite aku. then ada butter crab, chili crab, butter prawn, tauhu masak halia, sayur campur, ikan siakap masak stim. nasi sorang semangkuk kecik.

yg paling best skali mestilah steam bun n fried bun. food nie paling sedap n senang dimakan, bayangkan sekali hidang 12 biji bun kecik2 nie... sampai 5 pingan aku kira. harga plak seringgit sebiji, bayangkanla....

sambil makan borak2 hujan lebat plak. sebelum pi berbuka kat sini, sempat lagi melawat bangsar village n osmet aku sempat beli kasut kat clarks. huhuhuhu... ikut hati nak beli bag tangan kat bangsar village nie tapi xde berkenan. pergh byk gak artis aku jumpa kat bangsar village nie time jln2 kat sini. maybe tempat nie exclusive so senanglah sket diowang nak berjalan2 sambil shopping kut...

malam nie pengumuman raya. nasib raya jatuh pada hari jumaat, so ada satu hari lagik tuk berpuasa. aku plak plan balik kg lam pukul 10 malam ke atas. selesai sesi makan2, ambik mak kat umah dia, then singgah plak umah aku ambik barang2, baruleh kitowang bertolak balik ke kg.

perjalanan ke kampung selalunya ambik masa lam 2 jam or kurang lagi kalu x baper jammed teruk2. since aku dah bertolak agak lewat, jln mmg clear, xder stuck lam mana2 jammed yg teruk2. lega hati aku, else aku da leh bayangkan betapa sakit kaki aku nanti walaupun kete aku kete auto...

osmet aku da standby suh family dia ambik kat balai polis simpang empat. kali nie diowang datang awal sket, so takder lama sgt kitowang menunggu kat tepi balai tu. perjalanan aku diteruskan lagik dengan mak ke kg yg terletak lam 10km lagik. dalam 15 min aku da sampai ke kg bersama2 mak. time nie dah lebih kul 12 malam jadik laju jer arr aku bawak.hahahahaha...

aku cuma angkut tilam, bantal, selimut jer dulu masuk lam umah,coz nak tido. barang2 yg lain tu esok2 leh ambik.. dah mengantuk giler.. xyah mandi..terus zzzZZZzzzz..

No comments:

Post a Comment