Monday, September 6, 2010

Dua puluh enam ramadan

Pagi2 lagi aku dah terjaga. nIe seme pasal sms kena run job itu, job ini. Then aku pi basuh baju. Baru baper minit pasang washing machine nie. tetibe air mencurah2 kuar lagik dari sinki. habis seme org lam umah terjaga. aku duk diam2 jer matikan diri. hahahahahaha..

nasib ada osmet aku nyer family lum balik. dgn susah payah ayah osmet aku nie repair paip sinki nie sampai siap. dua kali kena gi kedai beli jointer, paip besi, paip pvc nak buat connection baru. harituh abg plumber pecahkan serpihan paip yg tertinggal sampai abis bunga2 paip belah dalam tu. hmmm...

lam 2 jam baru siap pasang aku rase. tenkiu kat osmet aku nyer ayah coz' sudi tolong repairkan. plumber yg janji nak dtg sampai ke sudah x muncul2. ish... nasib aku tak tunggu dari pagi sampai petang.. else..abislah pose aku hari nie..

petang gi berbuka kat mv. sepatutnya aku ada berbuka ngan kawan2 kat chakri palace, klcc tapi xpi sebab temankan family osmet aku berbuka kat kl nie. dah diowang tolong repairkan paip plus diowang x balik lagik takkan aku nak pi tempat lain plak. takper.. lain kali kita berbuka sesama yer frens.. hehehehe....

hajat hati nak berbuka kat belanga, tapi sebabkan datang da lewat, terpaksa duk kat yoo tiao. then order bubur, yoo tiao, kuih kacang, air soya, laksa, oyster goreng, yong tau foo. sedap gak makan nie sekali sekala. abis makan jln2 masuk jusco beli sushi, ayam goreng..etc...

patah balik pi kat belanga makan sushi tadi plus order air apokat, nescafe, ice blended buah dari kedai sebelah, mee bandung, cucur udang, lompat tikam , roti bakar. x larat nak makan nasi. nasib semenya abis dimakan.....

org masih lagi bershopping saat2 terakhir coz' nie minggu terakhir sebelum raya yg bakal jatuh beberapa hari lagik. mmg padat dan nampak berbilang kaum berpusu2 memilih barangan yg diminati. Tiap kali musim perayaan, situasi camnie akan selalu kita nampak x kiralah raya melayu, india mahupun cina. semangat perpaduan yg ada pada rakyat Malaysia yg berbilang bangsa nie haruslah diteruskan sampai kegenerasi yg seterusnya. best kan hidup aman damai dan tenteram..... ku doakan semoga negara tercinta Malaysia sentiasa aman damai hendaknya..insyaAllah..amin...

No comments:

Post a Comment