Wednesday, September 29, 2010

Fetucini Carbonara

Perjalanan hari nie agak x baper menarik coz' pagi2 aku da memarah. Lain kali tolong check dulu schedule, jgn memandai buat meeting.. biler org x dtg.. tau marah.. jgn ler ikut paler sendiri jer.. org lain pun ader hal gak... huhuhuhuhu...

aku bakal ader beberapa aktiviti menarik lam hujung minggu nie. so semenya aku susun baik2 apa yg patut dibuat.. supaya x bertindih n semenya berjalan lancar... insyaAllah.. aku cuba lapangkan diri tuk join seberapa byk yg boleh. terima kasih gak atas jemputan2 yg dibuat.

petang sebelum berbuka sempat lagi singgah kat umah baru to check for progress. byk gak yg da siap. grill pun da sampai cuma x pasang lagik. sesi mengecat pun da bermula lam bilik. so by weekend nie patutnya x byk lagik nak buat. aku kena prepare ambik lampu n kipas supaya kontraktor boleh pasangkan.

aku berbuka lam kete jer tadi. so balik rumah terus hadap apa yg patut.. malam nie osmet aku prepare fetucini carbonara. aku buat part yg paling senang , rebus fetucini. lam setengah jam gak arr aku rebus fetucini sambil borak2. sempat gak arr makan 2 keping roti sandwich with soft marjerin.

osmet aku plak prepare kuah carbonara. aku tengok dia da pecah telur, whipped cream, kacau2... then ada bawang putih yg da siap dicincang halus. daging salami yg dipotong kecil2 supaya senang nak masak nanti. cendawan butang n cendawan straw plak dipotong mengikut citarasa sendiri.

biler fetucini da siap masak, toskan.. buang air rebusan tadi. now fetucini ready tuk digaul bersama bahan2 yg kuah tadi. part nie aku da tak tengok bab aku sibuk makan kuih raya sambil tgk tv. hahahahahahaaha....

rasanya mmg sebijik cam kat secret recipe. pergh.. jadik giler... tapi aku x berapa gemar makan carbonara nie.. aku lebih ske makan bolognese style. separuh jer aku makan.. selainnya aku makan cendawan n daging tadi sampai abis. thanks to osmet yg rajin memasak food baru hari nie.

mata pun da mula layu.. so aku rase baik aku layan tido. esok aku akan pose tuk abiskan pose 6. insyaAllah kalu semenya ok, hari jumaat bolehlah aku beraya sekali lagik... amin.....

No comments:

Post a Comment