Saturday, September 4, 2010

Dua puluh empat ramadan

Hari yg ceria, aku agak ramai org akan mula bercuti hariraya esok. So jln agak lapang hari nie. Malam nanti mesti lagik teruk2 jammed bila org balik keje mula pulang ke kampung halaman masing masing. Semoga semenya berhati2 dijln raya sebab hujan dan berhenti ketika mengantuk atau penat. Rumah kat kg dah tentu menanti kepulangan kita sekeluarga hidup2 bukannya mayat2.....

Aku makan kat hotel impiana kl hari nie. sebelum tu aku da makan mcd kat ofis bersama2 budak2 ofis ler. best gak dah lama x makan mcd lam beberapa lama nie especially biler bulan pose. order mc chicken deluxe, air sprite n kentang goreng. kenyang gak arr...

menuju ke hotel impiana yg terletak di segi tiga emas kl mmg teruk. jln jammed yg amat sampai x bergerak langsung kereta. dari ofis menuju jln sultan ismail mmg jammed, apatah lagi ada yg suka cucuk2 kat simpang nak masuk tu lagilah buat jln jammed teruk2. then aku sesat plak lupa nak cari jln pinang x jumpa2.. aku boleh masuk jln mayang plak. teringat ada kelab salsa kat sini dulu aku rajin pi. hahahaha..

then dari klcc, nak masuk semula ke jln bukit bintang, then baru nampak signboard jln pinang. sepanjang jln pinang pun jammed teruk2.. rupanya hotel impiana sebelah bangunan UOA jer. ish.. dulu aku pernah training kat sini pun. camner aku leh luper nie.. then parking lot hotel nie under construction, so kenalah park kat klcc convention center. nak free kena parking jauh. so bayarlah parking yg mahal senang sket nak balik kang...

sampai2 jer mmg masih awal lagik. then sempat pi toilet, pergh canggih sungguh tuh pintu, berdepan ngan surau plak tu. senang nak solat, ambik air sembahyang biler toilet depan2 jer. hotel nie pun nampak cam class, coz' aku nampak receiptionist tu kasik hot towel kat org yg baru nak check in. x pernah nampak plak kat hotel2 lain.

aku duk sama2 ngan osmet aku nyer opismate. tahun nie aku rase paling byk aku pi berbuka ngan osmet aku nyer ofismate. kedudukan kitowang lam satu bilik. nampak mmg exclusive tapi jauh tu dari tempat nak ambik makanan/minuman. dah ler ada makanan letak sampai kat luar dining hall. byk exercise nie nanti aku rase.

food yg disediakan adalah masakan melayu. dari lauk pauk, nasi, ulaman, desert, air semenya berciri2 melayu. ada air kelapa sebiji2 tu. aku minum jer sampai 3 biji. pergh.. puas hati minum air kelapa camnie. xder lah rase cam minum air gula x berasa kelapa langsung.

then aku ambik udang goreng, piza sayur, oyster, sayur campur, ketam sambal, mee goreng, kue teow. lagik aku makan ice cream baskin robin, sate, roti canai, cekodok udang. paling best biler makan durian. tapi durian kena makan kat luar. mmg xleh bawa masuk else ramai yg pengsan nanti. sempat gak arr 3 ulas durian aku sebat. diowang buka depan kita, so mmg rasa durian yg harum n fresh. D24 nyer durian tu diowang kasik makan.

mmg puas hati makan kat sini, cuma nak dtg kat hotel nie agak jammed yg teruk2 jer. so balik kekenyangan n terus zzzzzzZZZzzzz...

No comments:

Post a Comment