Monday, September 27, 2010

Kitchen cabinet

AKu rase cam nak lerai tulang temulang aku hari nie. tapi aku kena bangun gak pagi nie sebab ader meeting menanti. dah ler meeting tu sehari suntuk plak tuh. end up aku rase cam nak pitam menahan mengantuk ngan meeting dari pagi sampai petang nie.. cabaran sungguh.. hahahahaha....

lam hujan2 yg lebat pulang petang nie aku leh tersilap jln nak ke cheras. ish.. harap2 budak yg buat appointment ngan aku tuh still menunggu kat ofis dia. sebelum sampai kat ofis tu sempat lagi aku tapau mcd fries shakers n chicken mcdeluxe tuk berbuka nanti. hehehehehehe....

appointment ngan budak kitchen cabinet nie berjalan lancar seperti yg aku mahupun. pas satu ke satu material kena select n decide.. nasib ader osmet aku.. yg lagik pandai bab2 memilih material nie. aku hanya nak kitchen cabinet nie kaler merah terang.. then solid surface warna putih.. ada sket2 compartment cantik2 yg aku minat tuh.. handle yg menarik.. cukup ler tuh. lain2 nanti leh beli kemudian... hehehe..

seterusnya finalise design kitchen cabinet plak. part nie mmg mencabar coz' seme ukuran n design sebagaimana yg kita nak. time nielah dia akan buh kaler mana kita pilih, solid surface.. cuma benda2 yg aku nak tu dia xleh nak masukkan.. coz' software dia x canggih mana..ish...

langkah seterusnya tentulah buat bayaran kan. pakai kad kredit to settle the rest of the bill. actually osmet aku kasik duit.. aku cuma dulukan kad aku jer.. hahahahaa.. agak2 korang..berapa ribu harga kitchen cabinet nie.. ? hehehehe.. pk2 ye.. nanti da siap.. aku post lam nie.. plus harga sekali... hahahaha..jgn marah...

akhirnya urusan kitchen cabinet nie selesai dalam tempoh dua jam. jadik mmg aku kena berbuka lam bilik showroom nie. nasib ada environment yg menarik tuk berbuka... dikelilingi oleh kitchen cabinet yg cantik2 belaka...sejuk mata memandang..

malam plak aku dinner kat redwok. kali nie kitowang order ala carte nasi goreng belacan ala thai n kuew teow ying yang. lebey kuang cam kue teow kungfu gitu2.. osmet ambik air barli.. bab perut x berapa selesa..aku ambik chinese tea panas.. huhuhuhu.. lega betul minum chinese tea nie pepanas...

biler food da sampai.. mak aih.. byk giler portion food nie. kata sepinggan.. tapi punyalah penuh diletaknya.. nasib x tumpah jer. selalu apa2 food kita beli pinggan je besar..tapi isi..comel jer duk kat tengah.. nie terbalik plak.. food mmg penuh sepinggan penuh.. rasa nak muntah aku makan byk sgt...

last2 skali. aku suh tapau jer portion nasi tuh. kalau malam2 sket aku rase lapar aku leh makan nanti. kalu...... hahahahaha...

selamat malam seme.. aku rase mengantuk giler.. aku harap aku akan bangun tuk sahur esok.. insyaAllah.. amin..

No comments:

Post a Comment