Wednesday, September 8, 2010

Dua puluh lapan ramadan



Hari2 terakhir bekerja sebelum cuti hari raya yg bakal menjelang x lama lagik. makin sikit org kat ofis nie. baper kerat jer lagik yg tinggal termasuklah aku. sempat lagik aku pi mv time break ingat nak tukar duit raya. dekat 6 bank aku pi..tapi semenya da out of stock. cuma satu jer bank ckp..dtg esok awal2 dik..nanti ada ler rezeki. so aku da plan esok nak kuar lagik cuba carik duit tukar raya nie. else.. tong tong jer arr duit raya nie among them. hahahahahaha...

pas keje pi mv lagik. kali nie osmet aku nak beli suar plak. then gunting rambut. then beli make up ler. menarik gak tengok alat2 make up nie. bukan senang nak jadik cantik rupanya. giler byk tu barang2 nak conteng atas muka. huhuhuhu... siap osmet aku register nak masuk kelas basic lagik cara2 nak conteng muka. selamat belajar. kalu x cantik gak pasnih tatau arrr...

nak cari tempat berbuka pun payah masih lagi full house. da end kitowang pi berbuka kat kapcee jer. punyalah ramai org beli kapcee nie sampai xder tempat kosong, plus ada yg tapau makan kat tepi2 jer. aku bernasib baik sempat duduk n lepak2 kat kapcee nie dekat dekat menanti waktu berbuka....

abis makan2, jln2 kat mv nie. then tetiba ternampak ada pameran india culture. redah jer arr.. tengok apa yg patut2.. osmet aku siap buat hiasan inai atas tangan lagik. murah jer sebelah tangan rm10. kreatif giler aku rase budak yg buat corak2 nie, muda lagik. ikut ske hati dia jer buat corak2.

aku beli baju ala2 pakistan satu tuk diri sendiri. hehehe... bolehlah bergaya time raya nanti, cuma scaft jer x beli. gelang tangan apatah lagik. hahahaha.... osmet aku nak beli kain saree n buat baju punjabi, huhuhu.. bukannya mudah nak pilih kain saree ni... last skali kena gi kat butik dia kat kajang pilih nanti....

da abis pusing2 kat pameran nie last skali pi urut kaki kat gerai tanamera nie. ada promo, rm10 for 10 minutes. tapi bab sembang2 ngan tukang urut nie dapat ler dekat 20 minit dia urut kaki aku dedua belah nie. sakit usah dikenang arr. rase nak terajang pun ader tapi aku tahan jer. pas urut baru rase kaki cam free..best....

sebelum balik umah , gi makan lagi skali kat belanga plak. osmet aku ambik nasi goreng belacan, aku makan yoo tiao ngan soursoup, air epal n air suam. x abis bungkus nanti balik sambung makan lagik coz' ada agenda nak buat kat umah plak...

sampai2 umah terus check air mmg makin sket. cepat2 tadah, kang dibuatnya xder air..naya.. mandi2 n siap2 kan pakaian tuk bawa balik kg. kemaskan kuih muih nak kasik kat mak lagik. dekat2 kul 12 malam baru siap semenya berkemas. apa lagik zzzZZzzzz ler...

No comments:

Post a Comment