Wednesday, September 15, 2010

Ikea....





AKu kena hantar osmet aku pi keje ari nie. then aku lepak2 makan kat kedai mamak nie sejam dua sebelum pi umah baru. lepas aku abis keje2 mengukur, aku balik ke ofis dan mula buat lakaran. hehehehe.. cam jadik pelukis plan plak...

petang lam kul 2pm gerak pi ikea. perkara pertama dilakukan adalah gi makan dulu. kat sini favourite aku adalah meatball swedish nie. lagi best sebab sos dia plus ada jem strawberry..mmg sedap makan ngan meatball nie. selain tu makan cheese sandwich, salmon, daim cake, soft drink. selalu makan kepak ayam tapi kali nie kepak ayam da abis so makan apa yg ader jer arr.

langsai sesi makan2 nie baru gerak tengok barang2. byk gak idea dpt especially bab kitchen cabinet. harap2 dapat kitchen cabinet sebagaimana yg kitowang idam idamkan. lam nie jer dekat 4 jam aku berjalan2. da ambik seme info2 yg dikehendaki, bermula sesi ambik barang2 yg nak dibeli plak.

time nie adalah aku rase paling mencabar coz' gudang barang nie nie bukan kecik2 tempat. biler da pusing2 sampai pening2 kepala..jumpa arr barang2 yg nak dibeli. since nak beli rack yg kena pasang sendiri, byk part kena ambik. dalam duk angkut2 part2 nie..tetiba.. ada satu part x cukup n part nie penting..kalu x baper penting tu rasanya x ambik pun xper...

pi ler tanya kat kaunter pertanyaan pasal barang ne... sekali diowang ckp.. barang da abis..stok masuk lagik lam 3 minggu..mak aih.. bukan sekejap tu 3 minggu lagik. aku da punggah byk barang nie lam troli. pasal satu part yg xder nie..mesti x guna beli yg lain2.. angin satu badan dibuatnya....

last skali aku keluar jer dari tempat ikea nie tanpa beli barang2.. penat mmg penat.. byk gak idea aku dpt.. cuma barang2 jer yg xde beli.. hmmm..sabar jer arr...

then berjln2 pi makan malam plak.. makan kat steamboat. cantik kedai nie.. food pun byk variety, tengok byk org makan kat sini samada melayu, india apatah lagi cina... setiap org dpt semangkuk soup samada tomyam or clear soup, panaskan sendiri n boleh pilih samada nak ala-carte buffet or pakej buffet. aku ambik yg pakej nyer sotong.

penat aku nak menulis lagik..nanti aku sambung..ada lagik aktiviti aku buat hari nie... hehehehe

No comments:

Post a Comment