Wednesday, September 29, 2010

Penyidai elektrik

AKu bercuti hari nie. tapi cam x cuti..coz' da menanti tugasan2 kat umah baru nie. pas aku hantar osmet pi keje, aku gi kat area umah baru. sebelum nak sampai berputar2 cari mesin ATM nak keluarkan duit nak bayar nanti petang.. huhuhu...lam gerimis2 tuh.. x baper familiar lagi area nie.. so sesat gak arr.. hahahahaha... beli paper paling penting coz' ada sesi menunggu nanti...

memula appointment ngan kevin, kontraktor kian classic. mmg punctual..tahniah..x penat aku menunggu. dalam mamat nie duk ukur itu ini, design spec yg kitowang kasik kat contractor suh buat salah.... x ikut cam plan kevin nie kasik. mestilah aku rase bengang.. dah bayar mahal2.. buat salah plak.. apatah lagi kevin.. mengamuk sakan dia.. bertekak lam base cina... 2 mamat nie.. aku malas nak layan.. duk tepi dulu..

biler da lebih 1/2 jam bertekak2 tu..aku kena masuk campur.. so aku kena arahkan semula contractor nie buka n pasang semula suis yg salah tu coz' itu major effect biler nak pasang kitchen cabinet nanti. yg bab paip tu.. rasanya boleh diatur bak kata contractor nie.. harap2 boleh pakai ckp dia nie.. else..sesia buat kitchen cabinet beribu2 kalu lebur nanti.. huhuhuhuhu...

dalam duk sibuk bertekak2 nie.. aku sempat lagik gi bayar kat kontraktor nie duit. jadik dia mesti kena buat camner yg aku mau.. kalu degil2 sgt...tukar jer nanti.. workmanship da cantik..cuma degil.. xmo dengar ckp designer nie.. dedua nak betul.. aku yg tersepit kat tengah2.. gerammmmmmmm.....

so lam kul 11 pagi seme nie da settle aku kena tunggu kontraktor pasang penyidai nie plak datang. memula janji kul 4pm.. tapi since aku dah cuti nie.suh dtg awal sket.. kul 2pm da terpacak kat lam umah aku. senang hati aku. tapi biler tgk dia dtg sesorang without assistant..aku dah boleh agak keje2 nie mesti akan ambik masa lama.. y?.....

pertama.. penyidai elektrik nie bukannya kecik..or boleh pasang sesorang..kekurang nak ada 2 org.. 2 tangga.. nak angkat dia naik ke atas nanti.. nasib ada sorang guard nie menyerah diri pi jengok time kontraktor nie pasang. so kenalah hulur sesikit kat dia.. hahahahahaa... berpeluh2 gak aku tengok diowang pasang benda.. aproximate dekat 2 jam...

pas penyidai elektrik nie siap, pasang yg biase punya plak. ada 3 tiang sepanjang 2m, jadik aku ada 2 jenis penyidai nanti. bolehlah jemur baju byk2 atas nie.. kalu malas nak angkat nanti. hahahahaha... aku da ambik gambar..tapi cam nampak x baper best plak.. nanti lah..aku angkat lain punya.. so korang leh tengok penyidai elektrik nie camner rupanya... hehehehe...

malam berbuka ngan osmet kat kenny rogers. sebelum tu aku sempat beli popia crispy. sebelum tu lagi kitowang beli barang2 dapur. byk gak arr beli.. tapi majoriti adalah based air cam yakult, vitagen, light coke, jus marigold, pati prune, sparkling juice. yg food aku rase cuma biskut oat, salami, popcorn chic' , lelain tu seme brg2 toiletries..

makan kenny rogers kat mv nie mmg menguntungkan coz' selalu dpt byk jer seme apa2 yg diowang kasik. aku pernah makan kat tempat lain nyer cawangan..mak aih.. kocik2 tu....cam xmo kasik org makan.. hhahahahaha... burrrp.. almhamdulillah....

pas berbuka lepak2 ngan member osmet ...... lam kul 2 pagi baru sampai umah dan zzzzzZZZZZZzzzzz.....

No comments:

Post a Comment