Monday, September 27, 2010

Selamat Pengantin Baru Azha

Ahad nie aku ada 2 aktiviti yg patut aku attend. pertamanya besday anak sedara aku q yg ke 3. tapi mak dia kasiktau last minute.. so aku xleh datang.. coz' da janji ngan org lain nak pi kenduri. Pada Q, selamat hari lahir yg ke tiga, semoga panjang umur, dimurahkan rezeki dan sihat walafiat selalu menjadi insan yg baik disisi Tuhan. amin...

Kedua tentulah aktiviti kahwin budak ofis aku nie..azha.. majlis kenduri nie dibuat di area Bukit Katil, Air Keroh, Melaka. Senang gak nak pi.. exit Air Keroh.. n ikut Jln nak ke Muar, lepas tu akan nampak signboard to Bukit Katil.. follow jer.. nampak arah ke sekolah teknik melaka tengah.. x sampai 100m..da sampai umah pengantin...

aku ikut kete member2 dari KL. x sampai sejam dari umah ke air keroh da sampai.. hahahahaha.. diowang nie bawa lam 140km/j. nasib polis xder..plus panas terik so kena cepat sket sampai.. else rentung nanti.....

tema majlis kahwin nie punjabi. since aku pakai kurta, nampak cam aku ahli keluarga pengantin plak. hahahahahaha.. lam panas terik tu kitowang makan cam duk lam sauna walaupun ada kipas atas kepala. nasi kenduri agak menarik kaler kuning, x pasti nasi apa..tapi sedap lah... lauk daging gulai..lembutnya.. ayam plak cam spesel masak.. rembat jer arrr makan. tapi since terlampau panas aku makan x berapa selera sgt.. huhuhuhu...

abis makan2 pengantin pun sampai. biasalah kan ada kompang, bunga manggar. bila nak dekat khemah pengantin.. ada upacara special menanti. first skali upacara lambung syiling depan pengantin. byk gak arr budak2 kutip duit2 syiling tu..ada tu kena atas kepala aku.. jadik kena take cover ler beb.. sakit gak biler jatuh atas paler.. hahahaha..

upacara kedua adalah silat pulut depan pengantin. yang nie budak2 yg buat performance.. cute2 jer.. lam panas2 tu..aku rase sure adik2 nie buat seberapa cepat yg mungkin. yg pengapit tu kipas pengantin ke kipas diri sendiri..tatau arrr. hahahahaha...

then biler pengantin da duduk atas pelamin.. kitowang budak2 opis nie pi ler pakat2 ramai2 salam ngan pengantin. mmg cantik pengantin nie coz' pakai ala2 punjabi gitu kan. siap ada lagu2 hindustan lagik.. dapat ler bunga telur sorang satu.. hahahahaa.. masa makan tadi da dapat goodie2 food.

aku rase nie antara majlis kahwin yg agak unik aku pernah attend. thanks to tuan rumah kerna menyediakan yg terbaik tuk majlis nie. buat pasangan pengantin, Selamat Pengantin Baru, Semoga kekal ke akhir hayat.. insyaAllah.. amin...

No comments:

Post a Comment