Sunday, September 5, 2010

Dua puluh lima ramadan

AKu menunggu kedatangan family osmet aku. dlm duk makan sate tu tetiba diowang sampai. kelam kabut suh simpan seme food2 yg ader. hahahaha.. then mandi2 bersiap terus pi kl. perjalanan ke kl agak lancar walaupun nampak cam byk kete hari nie. aku sempat lagik singgah kat hentian kajang utk top-up touch n go so senang nak balik kg kemudian hari nanti....

kiotwang pi shopping kat area mv/gardens. memula kat area isetan, gardens x baper ramai lagik. lam sejam org dah mula ramai masuk shopping complex. mmg meriah tengok org keliling beli pakaian samada tuk diri sendiri, wife, anak2 or org2 tua. sementara osmet aku bawa mak dia beli baju, aku plak bawa adik laki n ayah osmet aku pi kat jusco mv plak.

kat jusco mv pun sama gak sibuknya org membeli belah. ramai giler especially bahagian pakaian n kasut wanita ataupun lelaki. pakcik plak agak cerewet membeli kasut, so jenuh gak arr bawak dari kedai clark sampai ke camel. baru berkenan membeli sepasang kasut.

dalam duk aku beratur nak bayar kat cahier tu, boleh plak ada satu wanita arab nie bawa cam satu troli penuh pakaian kanak2. fuyooo.. byk giler tuh.. adik cashier pun cam mengata2 yg aku x pasti. biler dia da kira cam suku baju2 nie..cashier minta wanita arab nie bayar.. then dia x cukup duit plak.. masyaAllah.. camner beli baju2 byk nie..tapi xder duit nak bayar.. terus dia blah bersama2 pakaian yg belum discan lagik n adik cashier mengata2 lagik. aku rase pahala pose aku pun boleh kurus camnie..hahahahaha.. sabar dik yer.. apa nak buat..dugaan...

aku ada agenda berbuka pose bersama2 kawan2 hari nie. tapi aku cam dah x larat nak pi lagik memandangkan dekat 5 jam berjalan2 lam mv/garden tadi. so aku decide tuk cancel jer n ikut family osmet aku gi makan.. sorry yer kekawan.. maybe next time kita makan sesama...

diowang berbuka kat amarin hari nie. ambik lauk2 yg standard cam ikan stim siakap, ikan goreng bersambal thai, tomyam goong seafood, ayam pandan, sayur campur. air yg menarik plak 3 layer, soursoup. lain2 air suam, ais kosong. sebelum gi tempat makan nie , singgah beli crispy popiah, kuih muih nyonya lulu, sushi, ayam goreng, buah cheri kat jusco mv.

abis makan kena jln2 coz' perut dah terlampau penuh. sebelum balik sempat siggah kat gerai kacang putih ipoh beli muruku campur. then beli ice blended kat san francisco coffee. perjalanan nak kuar dari gardens agak jammed coz' seme org mula pulang ke rumah masing2. sampai kat umah lam kul 11 lebih. sambung lagik minum/makan kat umah hahahaha.. then zzzZZZzzzzz......

No comments:

Post a Comment