Wednesday, September 1, 2010

Dua puluh dua ramadan

Aku mulakan hari seawal mungkin. Ada byk keje2 yg menanti aku. sampai ke kat ofis, terus siapkan report, ada plak mamat nie duduk depan aku. ish.. aku dah ler lewat nak siapkan report, boleh plak aku kena soal macam2 lagik. nasib dia da blah cepat. huhuhuhu....

petang aku pi meeting kat klj. x berapa menarik agenda tapi penting coz' this is first year user x request support dari team aku. maybe diowang pun tutup kedai gak kut. so senang sket aku nak bercuti ngan aman time raya nanti. hahahahaha...

aku mendapat pekabaran yg tidak menyenangkan hati aku. sampai ke rumah fikiran aku jadik sgt kacau menyebabkan aku lebih suke berdiam diri. x lama aku berehat, osmet aku plak ckp paip kat sinki dapur patah n serpihan tertinggal kat lam batang paip. aduh....camner nak buat nie...

aku dah sedaya upaya menguruskan keje2 plumbing nie sendiri tanpa bantuan sesiapa tiap kali ada problem. beli tape, paip, buka, pasang paip dah jadik perkara biase bagi org bujang. tapi biler ada serpihan paip besi terlekat kat dlm mmg aku mati akal. nak x nak kena gak panggil real plumber. tapi nie bukan keje mudah.

aku berbuka gak ler ngan hati yg kacau. biler paip tutup, so susahlah nak cuci tangan, basuh pinggan mangkuk, masak2 semenya akan jadik leceh. huhuhuhu.. plumber dtg lepas waktu berbuka. bayangkan lepas kul 9 lebih malam. ketang ketung ketang ketung aku takut lagik teruk.

seperti yg aku jangka plumber nie pun xleh gak keluarkan sisa serpihan paip besi nie. dia ckp kena pecahkan tile, buang elbow paip yg dah sangkut tuh plus da karat2 pun. means kena buat time siang hari. manalah aku nak ada time siang hari nak tunggu. so decide suh plumber nie dtg hari ahad siang. sabtu dah ada agenda mana nak dpt......

cabaran sungguh petang2 nak berbuka nie bagi aku. harap2 esok akan menjadi lebih baik bagi aku. insyaAllah... amin

selamat berbuka, selamat berpuasa, selamat menunaikan ibadah terawih dan selamat bertemu Malam Lailatul Qadar. insyaAllah.. amin..

No comments:

Post a Comment