Tuesday, September 21, 2010

Pasar Malam...

Aku almost menyirap darah ari nie.. Nasib ader org yg buat aku cool down plus aku pose ari nie.. so sabar jer arr byk2.. hans.. sabar kay.. u can do it.. just ignore all the rubbish stuff...

Aku singgah pasar malam ari nie. ingat nak beli da siap jer tapi rase cam nak masak sendiri plak. so apa lagik kenalah beli apa yg patut2.. so aku beli ikan selar kuning besar, sotong, ikan bilis, tempe, kentang, daum kesum, bawang, cili, mangga, ... so korang mesti leh agak apa yg aku nak masak malam nie... hahahahahaha...

memula mestilah potong tempe n kentang.. goreng mereka berdua nie sampai garing or sesedap korang nak makan. then goreng ikan selar, diakhiri oleh goreng sotong sampai masak sesedap rase... kuali sebelah plak goreng ikan bilis..

then cili n bawang ditumbuk secukup rase.. sebelum dimasak..dah cukup masak lada, masukkan ler kentang, tempe n ikan bilis tadi.. taraaaaa.. jadiklah ikan bilis sambal goreng tempe n kentang.. hehehehee.. sedap....

kedua...masak asam pedas. nie osmet aku mmg pakar coz' .... kitowang berdua org melaka.. hahahaha.. xreti masak asam pedas.. baik jgn mengaku org melaka.. so aku terluarlah kan.. hehehehe.. tau sket2 jer..

xler sesusah mana.. tumis lada n bawang secukupnya..masukkan air asam jawa, daun kesum dan ikan. kalu nak sedap boleh tambah terung or kacang bendi or dedua sekali pun boleh terjun sekali. masakleh secukupnya ok.. jgn lupa taruh garam gak walaupun dah ader asam jawa.. takut tawar plak. hahahaha...

lepas masak nasi..apo lagik..time makan2 arr.. since masak2 nie almost 1 hour gak ambik mase. so aku berbuka minum air apple sparkling jer. sambil2 makan tempe yg da goreng tadi.. now makan nasi panas2.. bersama asam pedas ikan selar goreng, sotong goreng n sambal ikan bilis campur tempe ngan kentang goreng tadi.. marvelous... tenkiu to osmet yg rajin layan aku makan.. nanti kita masak sama2 lagik yer...

now watching movie..citer budak2 cheerleader.. cam menarik.. so stop disini dulu.. nanti aku terlepas scene2 menarik.. hahahahahaha

No comments:

Post a Comment