Monday, July 12, 2010

char kuew tiau

monday blues... pagi nie bermakna tamatlah world cup bagi tahun 2010. Juara bola sepak dunia dimenangi oleh team Sepanyol or lebih dikenali sebagai Spain. Perlawanan akhir diantara Spain n Belanda yg dikenali sebagai Netherland yg terkini boleh dikatakan agak membosan kerna tiada jaringan gol dalam masa 90 min yg pertama. Cubaan demi cubaan dilakukan.. tapi x menghasilkan sebarang jaringan gol pun. Bila masa tambahan, barulah satu gol berjaya disumbat dan menjadikan team Spain juara dunia. x sia2 saper yg jadi penyokong team spain. mesia bila lagik?

aku dtg kerja ngan senang hati hari nie. xder jammed, laluan very smooth. sampai kat ofis pun xramai yg ader. maybe lambat sket kalu diowang tengok world cup gak. aku mmg x kisah bab2 nie.. hehehehe.. janji keje seme siap.. on time..

lunch hour aku pi kat area ofis osmet aku kat area jln klang lama tu.. dekat ngan faber tower.. ada deretan kedai2 makan melayu.. sayu gak tgk peniaga melayu yg ader.. hanya kedai2 yg berbumbungkan zink karat.. persekitan yg x berapa selesa.. tapi mencari rezeki yg halal disini.. sedangkan food court utk kaum lain.. cantik.. lam satu kawasan.. ada tempat parking lagi.. ntah arr. aku pun x paham.. or tidak dpt memahami kenapa..

toksah merepek2 pasal kerenah birokrasi tuh.. aku nak tumpukan pada kedai paling hujung ke bawah sekali.. kedai nie menyediakan masakan goreng2 seme.. yg paling glamer adalah char kuew tiao... yg biasa.. then ada yg special. tang mana yg special tuh.. mari kita order yer.. hehehehe..

sampai je depan aku.. rupa mmg char kuew tiao.. ada kerang, udang , daun kucai, telur. berkuah.. apa yg special.. oooo sebab ada sebutir telur mata kerbau kat atas .... hmmm.. istimewanyer sgt.. da ada telur lam kuah, adalagi sebiji telur goreng.. hahahahahaha.. rasa boleh tahan sedap.. ada rase masam2 sket.. pedas2 sket.. keseluruhan x mengecewakanlah...

satu lagi hidangan yg ada adalah kuew tiao kungfu.. mmg penuh ngan haiwan dan sayur2an.. rasa pun boleh tahan pada pengemar tp bukanlah pada aku.. x ske sgt.. maybe ada rasa halia atau apetah yg buat aku x baper sker.. tapi org yg makan ckp best. so bolehlah cuba next time kut.. hehehehe...

petang cam biase aku singgah beli buah2an.. kali nie aku beli anggur merah, hijau dan hitam. strawberry, nangka madu, tembikai da buah kelapa. selain tu aku beli roti, yakult, butter, chocolate jem. so makan malam aku nanti boleh makan roti cicah sardin.

pas abis dinner aku pi mengaji cam biase. bacaan aku x baper elok hari nie.. asik salah.. apatah yg aku nampak.. asik salah huruf jer.. aku pun xpasti padahal tiap2 pagi sebelum kuar rumah aku membaca.. hmm..kena improved lagik la tu.. then lepas turn aku.. ada sorang budak umur 9 tahun qatam quran. sejuk perut ibu mengandung kalu ada anak yg camnie.. baik, cantik, pandai plak mengaji padahal kecik lagi.. dibandingkan ngan aku nie.....

malam nie aku sakit perut teruk2.. apa yg salah makan pun tatau.. mungkin food yg byk aku makan time weekend baru nak proses kut.. hahahaha.. asik kerja berulang ke toilet jer keje aku malam nie.. nasib mase mengaji tadi ok.. tp abis jer mengaji aku memecut bagai org gile nak sampai umah cepat2. hahahahaha..

rasenya kena stop menulis now.. perut aku cam bergelora lagi.. huhuhuhuhuhuhu.....

No comments:

Post a Comment