Thursday, July 29, 2010

The Scorerer's Apprentice & Inception

Rabu lepas aku berjaya tgk 2 citer sekaligus. Pertama skali aku tgk citer scorerer's apprentice lakunan Nicolas Cage. Dari pemerhatian aku ramai yg mengatakan citer nie boleh mengatasi citer harry porter. tapi aku rase sebaliknya. byk adegan2 yg membosankan bagi aku. Lakunan Nicolas Cage mmg x diragukan menarik tapi hero muda yg jadik apprentice tu.. adus.. sadis sungguh....

Apalah malangnya ambik budak yg terlalu lembik or nerd.. x sesuai langsung.. maybe gambaran budak nie dari kecik.. asik dibuli..membawa ke besar. biler dah terdedah ngan magic2, buatkan hidup budak nie miserable. tapi dia terror fizik plak tu.. minat pada sorang gal membawa kebesar jumpa lagik budak yg sama... hehehehe...

keseluruhan magic yg digunakan..ditunjukkan.. xlah menarik mana.. cuma aku tertarik ngan kuasa elektrik yg mega tuh.. pergh.. dasyhat.. maybe bab aku minat fizik gak.. so nampaklah menarik bila elektrik boleh menghasikan bunyi.. tanpa merenjatkan budak dua org nie.. hahahahaa..

citer nie mmg x sesuai tuk kanak2. org dewase pun kena pilih2 gak. else pening kepala tgk citer nie.. hahahahaha...

citer kedua aku tengok adalah inception lakukan leonardo di caprio.. lagik pening kepala kalu x ikut betul2 citer nie. citer berkisar pada org yg boleh masuk dlm mimpi org lain.. then cipta mimpi lagik.. dan masuk lam mimpi.. bertindan2.. huh.. sakit kepala kalu difikirkan logik citer nie...

lakunan seme mmg nampak real. tapi jln citer yg agak bercelaru memeningkan aku rasanya. tapi aku ske citer nie.. coz' org sanggup hidup dlm mimpi supaya segala anganan menjadi kenyataan. bayangkan kalu kita x akan tua.. hidup bahagia sepanjang masa.. tiada masalah. boleh mencipta dunia yg kita nak.. hehehehehe..

citer nie pun x sesuai tuk kanak2.. utk org yg rajin berfikir.. bolehlah kut dtg tengok citer nie. kalu terlepas memana scene maknanya.. lost ler pas tuh. so korang kena pacakkan bontot korang sepanjang citer nie main.

selamat menonton.. dan ceria2 selalu..

No comments:

Post a Comment