Sunday, July 4, 2010

Perjalanan bermula...Melaka..part1












Aku telah plan percutian bersama kawan2 ke melaka dari sebulan yg lepas time aku attend meeting. daripada situ aku email dan kumpul kawan2 yg nak join trip nie. memula trip nie terbuka pada gang2 futsal sahaja....dan kawan2 meeting aku. ramai gak arr aku email dan berjaya kumpul dalam 12 org.. tapi disaat terakhir.. berlaku pertukaran org itu dan ini.. menjadikan trip aku terdiri dari 10 org dewasa dan 1 kanak2. hehehhehehee....

bergerak dalam 3 kete.. perhentian pertama ada hentian seremban. kitowang seme breakfast dan makan/minum secukupnya. kat sini aku kenal 2 org kawan baru.. bolehlah masuk kepala ngan diowang2 nie. yg lain2 seme aku dah kenal lamer. lam 1/2 jam gitu.. time memulakan perjalanan semula..

sampai kat tol alor elephant lam sejam kemudian.. then terus menuju ke afamosa resort. memula dulu rancang xnak stay.. but then majoriti nak stay plak.. so aku ngan member aku.. tempat paling strategik dan sesuai adalah afamosa melaka. sebabnya.. ada tempat tinggal yg leh muat lam 10-12 org lam satu rumah. ada lam 6 katil besar.. harga lam rm550 semalam. oklah tuh.. takder yg tido atas lantai..

sebelum check-in condo nie... kitowang menuju ke water world afamosa. tukar baju seme, main air.. ada yg x mandi sebab tuuuuttt... ada yg gi naik permainan yg tinggi2 tu..aku xder lah. main air kat bawah nie pun aku da rase semput..plus sakit kepala lagik kena klorin byk2.. cepat2 mandi n cuci kepala bersih2 pastu..

lepas waterworld, gi masuk safari park plak. kat sini tempat melawat haiwan2.. dah penat jln2 tuh.. tgk show. lam tiga show aku rase aku tgk..memula show cowboy town. mmg nampak real diowang nie reka set cowboy town nie. tapi aku rase show nie agak membosankan.. tak menarik langsung...

seterusnya pi tgk show small animal. lagik menarik aku rase. haiwan2 yg bijak dan dilatih oleh pelatih. jinak2 jer haiwan nie ngan pelatih diowang. pandai plak buat aksi2 seperti manusia biasa. walalupun haiwan2 tiada akal..tapi kekadang aku tgk haiwan nie lebih pandai dari manusia biase. fikir fikirlah....

then kitowang naik trak safari tgk haiwan liar yg dibiarkan bebas dalam taman safari. memula aku x paham naper lar.. trak aku naik nie ditutup oleh grill sepenuhnya. rupa rupanya.. binatang liar bersepah kat sepanjang jln yg dibawa oleh trak nie. gerun pun ader.. tgk haiwan cam harimau dan singa hidup bebas camgitu jer.

aku da penat time nie. so stop kejap makan ice cream n ambil port udara sat. aku bergerak seterusnya ke show gajah plak. mmg kelakat maut tgk show gajah nie. ader jer aksi2 gajah yg mencuit hati aku.. pas abis show gajah kitowang terus balik condo tuk mandi dan bersiap2 semual tuh keluar..

No comments:

Post a Comment