Thursday, July 22, 2010

Despicable Me

Kali nie citer kartun yg mmg patut seme org tgk adalah despicable me. citer nie mmg kelakar maut bagi aku coz' dari mula citer start sampailah citer abis..sampai kuar nama2 pelakon.. org2 yg buat filem nie.. semenya ada adegan2 kelakar habis..

citer kartun nie berkisar pd sorang lelaki yg namanya Gru kejanya mencuri. kenapa dia mencuri sebenarnya.. dia seorang yg genius.. untuk menarik perhatian mak dia.. aku rase dia kekurangan kasih sayang.. jadi biler dia buat something yg bagus sekalipun..mak dia cuma akan cakap hmm.. hmm.. hmm.. itu jer? tentulah Gru merasa kecewa.. biler dia mencuri benda2 yg pelik..baru mak dia impress.. apa punya mak pun aku tatau arr...

dibantu oleh seorang prof n robot2 bermata 1 ataupun 2 yg amat kelakar, Gru menjalankan keja2 jahat. tapi sebenarnya lam ati Gru nie baik. biler ada satu pencuri lain vector berjaya mencuri perhatian dunia , n ejeken mak Gru sendiri, buatkan Gru nak curi benda yg lagik besar which is BULAN. x terpk plak arr lam paler otak aku ader org nak curi bulan nie...

bagi menjayakan rancangan nie, Gru kena ambik 3 org anak yatim sebagai anak angkat bagi mencuri alat mengecilkan barang dari pencuri vector nie. tapi kemunculan 3 anak angkat pompuan nie..mengubah hidup Gru. daripada seorang yg serius dan membosankan.. kepada seorang yg kelakar, penyayang kpd 3 anak angkat nie.

korang mmg patut tgk citer nie bagi aku lah.. coz' kekadang lam kita bekerja terlampau serius tu.. hati kita menjadi batu.. dan seterusnya.. kita x punya perasaan lagi terhadap org lain.. utk peringatan diri aku gak nie lah..

byk adegan2 kelakar berlaku sepanjang citer nie.. mmg mengeletek abis isi perut aku, paru2, jantung, limpa.. x sempat nak duk diam..ketawe lagik.. n lagik n lagik.. cam aku pi treatment jiwa plak... so apa tunggu lagik.. pi ler tengok sendiri yer.. hahahahahaha.. selamat menonton..

No comments:

Post a Comment