Tuesday, July 20, 2010

Ikan Cencaru sumbat lada

Apa yg menarik pada hari nie.. hmm... aku keje cam biase.. petang pi meeting.. sebelum pi meeting aku sempat jumpa member aku settle few problem. harap2 member aku dpt solvekan problem masing2 baik2.. amin...

petang plak aku singgah kat pasar malam.. teringin nak makan cencaru sumbat lada.. apa lagik.. belilah ikan cencaru 2 ekor.. agak sedang2 gak besar muat2 nak masuk kuali. siap minta abang penjual tu siang buang perut dan kulit sekali. terror giler tgk abang tu buang kulit ikan cencaru pakai tangan jer.. hahahahahahaha.. sekali siat..tercabut terus.. xler rosak ikan ..kalu pakai tools, at least separuh isi ikan terbuang sekali.....

then beli ikan selar kuning 2 ekor gak. beli bawang besar sket n bawang merah.. masyaAllah mahal giler.. ada ke baper ketul2 bawang nie dekat rm2.. cepatlah org pasar malam nie kaya.. hahahhaa.. beli kat supermarket pun aku rase x semahal nie.. sempat lagik aku singgah beli buah mata kucing.. buah yg agak manis, isi tebal tapi kecil.. bolehlah.. nak tunggu yg besar2 ntah biler nak ader kan...

so balik jer.. perkara pertama dilakukan adalah masak nasi. then baru goreng ikan selar. nak masak sambal boleh..masak kicap pun sodap.. ikan cencaru kena bersihkan dulu.. then nak prepare tuk lada sumbat.. mesti sedap punyalah.. letak asam keping, bawang, lada garam secukup rase.. then sumbatlah kat lam badan ikan cencaru tuh.. goreng sampai garing.. pergh.. marvelous makan... hahahahhaha


burrpppp.. dah kenyang2 nie.. makan mata kucing sambil tgk tv.. layan... aku x larat nak tulis lagik.. esok citer lagi yer.. byee.. selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment