Monday, July 5, 2010

Melaka.. Part2 ----> Ikan Bakar Crystal Bay






Ok.. seterusnya destinasi yg dituju adalah ikan bakar yg terletak di crystal bay, teluk mas. Tempat nie agak tersorok sedikit.. dgn xde sign board kat main road, org mmg tatau kat sini ada jual ikan bakar. cuma org2 area sini jer yg tau.. tapi kalu sesaper biase makan ikan bakar mmg hafal port2 ikan bakar nie. on da way menuju ke muar ikut jln lama, arah ke umbai.. akan nampak pintu gerbang crystal bay nie. itujerlah aku rase landmark paling mudah nak cari tempat nie.

org agak ramai hari nie walaupun malam nie ada world cup argentina lawan german kalu x silap aku. Since kedai nie xder tv, so kenalah tanya member2 yg kat umah tu tuk update kitowang yg kat luar nie. maybe org2 dari luar melaka yg memenuhkan tempat nie coz' aku tgk plat kete byk dari luar melaka.

aku order agak byk gak malam nie sebab kitowang ada lam 11 org. 3 jug air kelapa + tembikai, fresh orange, air2 panas, air suam.. semua order. ikan order siakap bakar, sambal , udang bakar dan udang black pepper, sotong goreng tepung, asam pedas ikan kembung, ikan pari masak sambal. penuh meja dari hujung ke hujung.

since dari siang hari tadi diowang x makan nasi, so semenya selera maut makan. sampai ada yg tambah nasi. huh..impress tgk cara diowang nie makan.. x padan ngan perempuan yg kecik2.. tapi makan..fuhhh.. semangat giler.. hahahahaha.. aku yg makan pelan2 nie pun x habis nasi sepinggan.. maybe aku xrase lapar mana pun..almost kul 10mlm.. mana larat nak makan byk2.. lagipun aku da alergic ngan udang ....

dekat kul 12 baru semenya siap makan. x lupa makan otak2 melaka. sedap gak arr. ingatkan malam nie ada jual nata de coco kelapa..x nampak bayang plak. so seme skali balik umah. since pi 2 kete.. n nak buat besday suprise kat salah sorang yg celebrate besday hari ahad. kitowang beli kek comel.

aku dah sampai dulu.. kete lagik seketul tertinggal kat belakang.. tapi apatah malangnya berlaku kejadian yg x diingini. diowang sesat teruk2 kat area alor elephant tuh.. nasib aku x pi sorong diowang2 nie.. hmmm... dah lewat malam boleh sesat.. kat area yg menyeramkan plak tuh.. patut arr mak aku selalu pesan jgn balik tengah2 malam kat area sini...hmmm.. pikir pikirlah sendiri....

suprise besday seperti dirancang berjalan ngan lancar. takder sebarang benda2 pelik berlaku malam nie.. alhamdulillah.. aku cuma takut jer.. tapi aku masuk tido awal. diowang yg still berjaga tgk tv..ke tv tgk diowang..aku pun x pasti.. hahahhaha

No comments:

Post a Comment