Thursday, July 15, 2010

Hospital.....

Aku pi hospital pagi nie ngan mak. Kalie nie nak tengok result ujian darah n tekanan darah tinggi. dari jam 9 pagi menunggu tuk bayar rm1. nie jer dah ambik masa dekat sejam. biler dah bayar rm1, tunggu lagi tuk nurse check. lagi sejam aku rase. ramai giler org kat spital hari nie.. huhuhuhu.. aku da mula tersenguk2 mengantuk..

dekat kul 12 baru dpt jumpa doc. part nie yg paling best skali. ujian darah mak aku failed. ada kencing manis yg tinggi... n lemak pun samer naik. sahih lam ati aku ckp kena ceramah teruk2 nie.. blood pressure kali nie ok.. ditahap yg baik.. 120/80 jer. alhamdulillah...

part seterusnya..kena ceramah teruk2.. doc soal itu ini, apa makan, apa minum.. apa yg xleh makan..xleh minum.. perlu makan.. perlu minum.. aku pun dengar skali coz' aku masuk temankan aku jumpa doc.. pening paler aku .. bukannya aku x pesan.. tak bagitau.. tak ingatkan mak ... tapi ....mak.. ckp apapun x laku.

mak ske minum air coke. time kat indon, aku rase baper byk duit habis just beli coke coke coke.. pagi petang siang malam minum coke.. manalah kencing manis x hinggap.. dah tu xmo minum air kosong byk2.. sayur pun xmo makan.. aku da agak biler berat mak turun.. mesti kencing manis dtg.. xmo lah kurus x sihat, x berbaloi...

then kena minum gula plastik tu..apa nama gula tiruan tu...ahaaa...cam equal.. tuh jer boleh guna tuk buat air.. mak mmg jarang buat air panas.. nesvita pun x recommend.. doc suh beli oat mentah n letak air sejuk jer.. huhuhu.. aku tatau arr camner mak aku nak makan seme2 nie.. nasib baik mak boleh makan biskut kering tanpa garam tuh..

aku harap mak akan jaga diri baik2.. aku sayang kat mak.. cuma mak jer yg tinggal dalam hidup aku.. anak2 buah.. kakak2 n adik2 aku x rapat sgt pun.. aku cuma leh berharap mak akan bertahan selagi daya.. aku akan cuba buat yg terbaik tuk mak.. sayang kat mak......

No comments:

Post a Comment