Monday, July 19, 2010

Pertama Hijrah

Aku x keje hari nie.. tapi aku still kena pi opis kat KLJ coz' meraikan staff aku yg dpt bertukar ke penang. majlis sederhana tapi meriah ngan food. aku makan mee hoon sup, bergedil, kacang kuda rebus dan kacang kuda berempah, tembikai, macaroni bakar, kuih muih dan air.. sedapppppp... hehehehe... thanks to everybody yg contribute the food for us.

pas jamuan, aku balik awal ke rumah. berkira2 kat mana nak beli food for dinner. pk punya pk.. ngan aku yg ske berangan atas jalan, so decide beli jer kat area umah. tetiba aku teringat masa ada beli food kat area kedai2 tu aku ada berjln2 kat satu kedai yg unik bernama pertama hijrah.

masuk jer kat dlm kedai nie akan terdengar bacaan ayat2 suci al-quran. sejuk jer hati aku mendengarnya. kedai nie jual makanan2 yg agak unik which yg berunsur organik. ada ayam organik, daging organik.. then byk lagi food yg organik.

selain tuh ada gak jual rempah, air ECPI, herba2 , makanan2 yg semenya rasanya daripada pengedar2 bumiputra atau lebih tepat lagi islam. frozen food yg aku nampak cam karipap pusing, popia, nugget, bebola daging, murtabak, semenya daripada jenama2 yg x terdapat di supermarket atau hypermarket terkemuka negara kita.

then aku realised yg kedai nie menjual food atau membantu usahawan2 bumiputra berniaga yg x dpt tempat di pasaraya besar. kalu satu cawangan berada kat area umah aku nie, x mustahil kat tempat lain lagi besar ataupun banyak lagik. aku cuma membaca tapi inilah first time aku berada didlm kedai2 cam unik begini. bagi aku lar...

so aku beli daging sikit tuk buat black pepper, murtabak mini, n karipap pusing. biler aku potong daging tu, cantik jer bentuk2 lurus daging nie. harap2 aku masak daging nie sedaplah nanti. then dah goreng murtabak mini tu, letak marjerin atas kuali leper.

kalu sedap benda2 aku beli nie, next time aku akan beli byk lagi food2 yg menarik ada kat sini.. kasik support kat org2 islam yg meniaga insyaAllah.. mereka yg berniaga dijln yg benar akan beroleh kejayaan... amin....

No comments:

Post a Comment