Saturday, July 24, 2010

iCity











Kali nie aku berpeluang berkunjung ke satu tempat yg menarik bernam iCity. Terletak berhampiran ITM Shah Alam, kalu ikut federal highway dari KL-Klang, exit di padang jawa dan ambik ke kanan, lepas traffic light ambik ke kiri..lam 100 m gitu akan nampak deretan lampu2 yg berkaler2 tu sampailah...

Coz' aku datang dlm kul 8 gitu lepas waktu keje, jln mmg jammed teruk2.. tapi moving lah.. akhirnya tempat yg dituju pun sampai. sebelum nie aku hanya tgk kat dlm fb member2 aku tentang keindahan tempat nie. kai nie aku sendiri plak yg berkunjung kat sini.

Ada byk jenis bentuk2 haiwan ataupun pokok2 yg dihiasi lampu2 yg berwarna warni. penggunaan sejenis material yg keras.. aku pun xsure apa.. membentuk haiwan atau pokok2 kat sini. rasanya cam byk giler bil elektrik kat tempat nie.. coz' kawasan nie agak luas. siap ada skrin tv gergasi lagi. rasanya time world cup final harituh., team Radio HotFm ada datang kat sini.


Menyusuri jln2 kat sini dlm kedinginan malam mmg x terasa penat. Kalu ikut hati aku rasanya dalam 2 jam pun x abis nak cover seme tempat nie. Mmg luas giler. Then ada gerai2 menjual beraneka jenis barang yg mempunyai lampu kat sini. Almost seme gerai jual benda yg sama. Gerai air n food pun ader. First time aku nampak starbuck mini van kat sini.

Selain dari gerai2 bergerak nie. ada gak restoran kat sini. Antara restoran yg aku nampak adalah Streambot Buffet, Gasoline,. Aku sempat singgah minum kat kedai D'taman. Seteleha penat lelah berjalan2 tuh.. baju pun agak2 basah.. aku berhenti kat kedai nie minum air panas limau n makan keropok lekor. pergh.. heaven....

Maybe tempat nie akan menjadi daya tarikan terbaru diarea sebelah shah alam nie. Aku tengok org datang x putus2.. Tempat parking pun bertingkat2..rasanya lam 4 tingkat bersilang2.. so lam 8 tingkat semenya. utk parking. Kat tepi jln yg mudah org nak access.. so senang senang datanglah kesini yer...

On da way nak keluar dari iCity nie, sempat singgah makan durian. lagi satu heaven.. hahahahaha... byk giler jenis durin ada jual kat sini. dari semua rm2..sampailah yg mahal2 rm9 sekilo. byk gak durian aku makan..sampai rasa nak terjeluak.. mestilah aku ambik yg harga rm9..berbaloi sikit makan. lagipun aku tengok seme org makan durian yg mahal nie. compare ngan yg murah..mesti x baper sedap.. bagi aku ler...

balik aku x larat lagik bawak kete. kenalah co'driver aku take over. aku tido sepanjang jalan x ingat punya. da sampai depan pintu umah pun org kejutkan. penat giler berjalan tadi..plus2 aku da makan byk sgt tadi....

so selamat berjalan di hujung minggu.. adios...

No comments:

Post a Comment