Monday, June 7, 2010

Baghdad Cafe



Malam tadi aku ada tetamu yg datang ke rumah. Since umah aku xde food yg boleh dihidang.. then kenalah bawa tetamu aku keluar makan. Destinasi tempat makan yg aku pilih adalah Baghdad Cafe. Terletak sederet ngan pejabat pos n bsn.. mmg mudah nak cari cafe nie.

Kali nie cafe nie menyediakan menu terbaru yakni pizza. Selalunya kalu dtg menu aku selalu order adalah kebab ayam. Plus air bavaria cam contoh kat atas tu. Bavaria nie ada 2 jenis. satu jenis malt n satu lagi beer. Bab nie kedai islam.. so mmg xkan jual beer n seangkatan dengannya..

Bavaria yg jual kat sini adalah jenis malt. Ada few perisa.. peach, epal, orange dll tapi yg ada jual kat cafe nie cuma peach n epal jer. lain2 air yg berunsur2 arab mmg byk jual kat sini. dgn decoration ala2 baghdad..mmg xyah sesusah nak pi sampai ke baghdad kalu nak rasa teh n manisan...

Selain tu..da nama kedai baghdad.. mmg x sah ler kan..kalu x jual nasi beriani kambing.. ada satu nasi special nie. dibungkus ngan roti.. kalu nasi paprik bungkus ngan telur.. haaaa.. kat sini bungkus ngan roti.. jgn tatau.. sedap gak rasa nasi nie.. maybe campuran rempah ratus.. mmg sedap rasa nasi nie. pastu makan plak ngan kuah kari arab n daging kebab.. pergh.. panas2 tu.. seleralah sket...

pizza special yg ada kat sini..lebih kurang cam pizza itali yg biasa makan tu.. cuma xder letak kepingan daging... cuma ada buh rempah ratus, hirisan tomato menghiasi pizza nie. n penuh daun2 apatah n daging ayam ler.. maybe bab nipis n panas.. so aku rasa puashati makan pizza nie. x sesuailah tuk org x makan sayur yer.. hahahahahaha...

lagi satu hidangan yg wajib kalu aku makan kat sini adalah kebab special.. naper aku ckp special.. coz' kebab dia x macam yg selalu kita beli.. kebab dia..adalah letak daging/ayam kat celah2 roti.. jadi inti mmg x keluar punyalah.. maybe 2 keping roti.. satu letak daging/ayam.. n satu lagi kapit.. pastu tekan kuat2.. sampai jadi nipis.. mmg sedap coz' ada rasa garing n makan time panas.

kat sini semua makanan di hidang panas2.. so mmg nampak sgt menyelerakan..kalu x lapar pun boleh makan sampai abis seme food kat sini. Then korang apa tunggu lagik.. pi ler mencubanya kalu ada masa yer. AKu da kenyang.. so nak balik.. tido lagik.. hahahahahaha..

No comments:

Post a Comment