Thursday, June 17, 2010

mcPee Nanny

Aku pi tengok wayang citer mcPee nanny. citer nie fully recommended for family.. kalu awal2 aku da tag for family.. korang sekeluarga mmg kena gi tengok.. naper. tunggu aku nyer komen pas nih...

Citer nie pasal kisah sebuah keluarga di ladang barli. Husband kena pi perang so tinggal wife dan 3 org anak, anak sulung lelaki baru berusia 12 tahun , anak perempuan berumur 10 tahun n yg bongsu berumur 5 or 6 tahun.

Kehidupan diowang mmg kecoh antara anak2 nie..hari2 bergaduh..sampai mak dia terjerit2 n letih dibuatnya melayan kerenah anak2. Pulak tu mak dia kena jaga kedai runcit dibantu oleh seorang wanita yg sgt2 tua.. nyanyuk pun ader aku rase....

Satu hari yg sgt kelam kabut, seorang tua muncul di muka pintu family nie n mengenalkan diri sebagai mcPee nanny. Dalam base mesia nanny adalah pengasuh budak2. Mula2 pompuan nie mmg x alu2 kan pun kedatangan nanny, tapi bile dia berjaya menjinakkan anak2 dia yg nakal tu.. pompuan tu pun respect giler.

Datang bala bertimpa2 bila 2 org anak buah pompuan nie dtg umah. Lagilah budak2 nie bergaduh sakan. Nanny nie berjaya menggunakan kuasa yg ada padanya tuk memberi pengajaran yg berguna kepada budak2 nie..

Jadi citer seterusnya mmg kelakar maut. Aku ketawe cam nak pecah perut. Nasib air minum aku x tumpah time adegan2 kelakar maut nie. Aku xnak lah kan merosakkan kemeriahan citer nie.. so korang pi ler tengok sendiri adegan2 kelakar yg membuat tali perut korang nanti . hahahahahahaa..

No comments:

Post a Comment