Saturday, June 5, 2010

Sabtu....

Ok... aku baru abis breakfast. Burrpppp.. kenyang giler. Selalu osmet aku yg rajin prepare breakfast nie. tapi hari nie since aku rajin, aku buatlah.. apakah yg ada lam umah nie tuk dijadikan breakfast...hmm..mari kita sama2 selidik dulu...

Aku ske prepare english breakfast. Maybe aku selalu tgk movie n terpengaruh ngan cara diowang nyer life. Senang je buat breakfast ikut selera aku nie. Ada telur, green peas, baked beans, mushroom soup in da tin. Haaa.. semalam aku ada beli french bread yg keras cam batu tuh.. so seme nie bley jadik breakfast.. hehehehehe..

Pecahkan lam 4 biji telur.. yg saiz2 ala2 besar tu... kalu kecik kena pecahkan lam 5 ke 6 biji.. kasik pukul telur tu sket2 jer tau.. bukan nak buat kuih baulu.. kang lain plak jadinya.. hahahaha... then masukkan green peas sajer..kuah green peas nie kasik buang yer.. kaco2 lagi. then masukkan bawang besar setengah buku.. nie nak kasik pemanis n kurangkan hanyir...kaco2 lagik.. pastu buh ler lada sulah, lada serbuk n garam secukup rasa....

Apalagi da siap gaul2 seme tuh.. atas kuali yg api nyer kecik.. xmo api besar..kang rentung n cepat kering.. letak dulu minyak zaiton.. bab aku pakai yg spray nyer. so minyak mmg agak terhad.. agak2 kuali da panas sket2 tu.. cepat2 masukkan bahan yg asik kena kaco2 tadi... then..apa lagi.. kaco ngan pelan2.. kena jaga..kang jadik telur dadar besar plak.. hahahaha... sampailah agak2 kering n mengikut citrasa korang.. angkat n buh lam pinggan..sedia tuk di makan..

aku buka baked beans plak. nie senang nak buat.. rendam jer lam air panas.. lam 10 min.. mesti baked nie pun panas skali..sedap makan time panas2 ler.. then buka plak tin mushroom.. buh lam kuali n masukkan satu tin air gak.. kaco2.. siap ler mushroom soup segera yg panas n likat.

last skali.. osmet aku bakar french bread nie lam oven.. balut ngan kertas aluminium.. lam 5 min.. rentung gak ler roti nie nanti.. hahahaha.. buat cicah ngan mushroom soup tadi.. taraaaaaaa.. seme hidangan da siap atas meja.. tambahan leh letak sos cili/tomato. then garlic butter sapu kat french toast tadi pun ok.. white pepper kalu nak tambah lam soup..

apakah yg berlaku seterusnya? makan arr.. sampai abis kesemenya.. then aku sambung menulis lagi.. osmet aku teruskan ngan masak tuk lunch. nanti aku citer lagi yer.. hahaahahahaha...

No comments:

Post a Comment