Saturday, June 26, 2010

Mesyuarat Agung Tiaranita

Pagi lagi aku dah bangkit.. semangat nak pi meeting.. aku sebenarnya baru jer join kelab nie. atas pengaruh kawan2 aku.. bab ckp ada game futsal nyer pasal aku pun join ler kelab nie. Kelab nie untuk wanita sahaja.. kelaba wife dan kakitangan wanita. jadik yg pasti seme wanitalah kan.. hehehehe..

Dah kemas umah lebih kurang. aku pun berangkat ler.. since hari sabtu pagi.. mmg jln langsung x jammed.. n aku leh sampai dari umah ke pj kurang dari sejam. Meeting buat kat crown princess hotel seminal hall. sampai2 jer aku ingat..terus nampak ramai giler wanita2 tengah menyuap2 food sambil menyembang2 kosong.

AKu call member aku yg beriya ajak aku pi meeting nie.. rupanya baru bangun tido.. ceh.. aku pun pi register dulu. Siap ada pakai wristband.. cam nak masuk kat sunway lagoon plak aku rase. Dapat satu booklet pasal meeting nie.. n aku mula nampak beberapa org member2 yg aku kenal.. Jadik aku join sembang ngan depa sambil makan2 meehoon goreng.. sedap gak.. coz' ada sotong n ayam.. hehehehe....

Masuk dlm aku da mula buka netbook..nak hilangkan boring ler.. sebelum tu aku sempat rembat gula2 segenggam n air mineral.. aku x minum kopi/tea kat luar.. jadik kenalah minum air kosong byk2... aku mula pandang keliling..sambil tgk2.. mana nak duduk nie.. nasib ada budak2 LKT yg aku kenal sebelum nie. so aku join diowang. akak yg aku baru kenal time kursus kat cherating haritu pun aku jumpa..

then..akhirnya member aku dtg.. aku suh dia makan2 dulu.. sambil aku teruskan keje aku ngan surf internet.. biler meeting mula start.. aku da tutup netbook aku.. sebabnya.. ada akak nie..terlanggar wayar lektrik.. nasib dia x short..n netbook aku pun selamat gak.. hahahaha.. mulalah sesi2 sembang ngan org sebelah menyebelah n ngan org2 aku baru kenal ...

elok sejam lebih meeting tu berlangsung break lagik.. kali nie ada makan kuih2 ngan sandwich telur n sandwich sardin.. makan lagik.. selera betul aku makan.. aku tgk org lain pun selera gak makan.. ada gak member aku yg dtg bawa anak masing2. so dptlah aku lambung mana2 baby yg agak ringan tuh. ada tu ingat nak dpt goodies terus balik.. tapi diowang ckp goodies dpt time balik nanti.. so seme kena tunggu sampai abis ler gamaknya...

then acara ditunggu2 pun tibe which lantikan AJK utk tempoh 2 tahun akan dtg. AKu tgk pemilihan agak telus. Main angkat tangan n kira undi. Boleh dikatakan senang dan cepat gak arr cara camnie.. Sgt2 tradisional but very effective. Aku calonkan member aku jadik AJK tapi kalah .. apa nak buat.. xder rezeki..so 2 tahun lagik boleh bertanding lagik. hahahahaha..

Keseluruhan meeting nie berjln lancar. Adalah gak unsur2 cam meeting wanita umno dari cara ckp2 dua ke tiga org makcik2 kat sini. kelab nie kalau bayar rm150 akan jadi ahli seumur hidup.. selagi hayat dikandung badan.. jadik mmg ramai org2 veteran dtg. Yg bestnya kalu yg dari region tuh.. datang ngan rombongan cik kiah.. pastu pakai plak baju sedondon serupa.. jadik boleh kenal samada seseorang tu datang dari region mana or klang valley. diowang x ckp nak pakai apa.. so aku bantai pakai t-shirt ngan jeans..mmg terperanjat biler tgk diowang seme pakai ala2 mak datin semenya.. ahhahahaha..

Last skali.. pas abis meeting.. barulah dpt door gift..cantik gak arr. balang kaca kuih.. baru melangkah beberapa tapak.. ada sorang akak nie dah jatuhkan gift nie.. apa lagik. berderai arr. terperanjat beruk gak ler saper2 yg mendengarnya.. aku rase sure ada lebih..mesti leh dpt ganti tuh..

Acara last..adalah lunch kat coffee house crown princess nie. HUhuhu..makan2 lagik.. punyalah byk food yg tersedia.. daripada nasi n lauk pauk, western dishes, kuih muih, dessert, fruits, dimsum, yong tau foo, air2 unlimited food leh dimakan.. mmg padat giler perut aku dibuatnya.. putu mayan pun aku ambik.. hahahahahaha.. dah tu sambil makan sembang2 ngan member2 plak.. lagiklah byk food yg kena ambik tuk makan.

Seme skali meeting nie habis dari mula start aku dtg..sampai time balik dekat2 kul 3pm.. mengantuk giler drive balik. nasib aku balik ke umah mak sajer.. dekatlah sket nak sampai.. sampai2 terus tido sampai petang.. hahahahaha..

No comments:

Post a Comment