Friday, June 25, 2010

Little Warung Jakarta









Aku akhirnya berpeluang makan food yg agak berbeza daripada biase. kedai aku jumpa bernama little warung jakarta which terletak dalam area taman desa, faber tower. rasanya cam baru buka coz' sebelum nie aku x pernah nampak pun kedai nie walaupun aku hari2 lalu area sini.

Aku baru balik dari bandung n jakarta tapi aku x pernah dibawa ketempat makan yg macam nie. Bunyi food pun agak ganjil..memula aku nampak atas meja2 ada bunjut nasi.. aku ingatkan nasi lemak .. rupa2nya nama dia nasi unjut.. nasi yg berkaler kuning..bukan pulut kuning tau.. n di makan bersama2 sambal..itu jer.. harga rm1.20 sebungkus..

seterusnya aku bace menu2 cam korang nampak lam gambar2 tuh. krames adalah consist of combination food yg ada nasi semangkuk kecil, sambal, timun n tomato sekeping dan bergantung kepada lauk apa yg korang ambik samada ayam goreng, sotong goreng, udang goreng or ikan .. semenya bersalut tepung yg amat krispy sekali melainkan ayam goreng. then ada tempe n tauhu . so ada kremes ayam, kremes udang, kremes sotong, n kremes ikan.

kesedapan yg paling nyata terletak pada kruncy2 yg aku pun xsure apa bendanya. sgt2 ranggup bile dikunyah..aku ambik sotong goreng salut tepung..mmg sedap.. hmmm.. nikmatnya makan sotong bersalut tepung yg amat ranggup sekali. ayam goreng pun sodap...

then kitowang order sayur kangkung.. cara masakan cam kangkung masak belacan..tapi belacan rasa really2 light jer. x ler rasa masin sgt.. or rase belacan pun x kuat mana.. kesedapan sayur kangkung nie aku rase terletak pada tomato yg dipotong kecil2.. di goreng sekali.. tuh yg tambah sedap ...

utk drink/desert kitowang ambik 2 jenis .. dedua nie bentuk cendok aku rase.. cuma satu ada cendol kecik2.. satu lagik jenis yg ada agar2 hijau. mmg manis n ais batu yg di campur sekali boleh cover lah rase manis nie.. aku rase dia buh gula melaka.. kacang merah besar2 tuh.. sambil ditiup angin petang2 tu...nyaman jer minum ais cendol kat tepi jalan nie..

kesimpulannya harga korang leh nampak sendiri berapa duitnya.. bagi aku ngan harga x sampai rm15 sorang makan..mmg kenyang n sendawalah makan kat sini. aku yg selalu x habis nasi pun boleh makan seme2 yg dihidangkan sampai habis.. minta tambah sambal lagik coz' rase sambal yg x pedas langsung.. pastu aku x sure apa yg ada lam sambal tu yg buat sedap sekali biler makan ... hahahahahaa..

so korang kalu dtg area taman desa nie.. bolehlah dtg mencuba... x rugi weyyy... hehehehe

No comments:

Post a Comment