Wednesday, June 2, 2010

char kuey tiaw

Apa yg menarik hari nie nak di tulis.. pagi2 aku patut ada meeting, tapi cancel coz' org tu ada meeting so tunda pada esok petang.. aku ok lagi.. then petang ada meeting lain plak.. aku pi.... lebih kurang ckp2.. kepala aku da mula berdenyut2... so aku pack barang2 aku...cepat2 balik...

sebelum sampai umah.. sempat singgah kat kedai buah. kedai nie kat r&r serdang. byk betul buah2an yg di jual disini. rambutan, laici, mangga, ciku, anggur, pisang dan byk lagik kalu nak senarai.. dlm byk2 buah tu.. aku nampak ada jual buah durian belanda.. aku xreti camner nak makan.. kalu minum air durian belanda oklah sedap..

jadik aku beli buah byk gak. dari ciku, mangga, anggur, laici,nenas sampaila kepada pisang emas. hehehe.. teringat pantun melayu..

pisang emas dibawa belayar..
masak sebiji di atas peti...
hutang emas boleh dibayar...
hutang budi dibawa mati.....

dah lah lamer aku x makan pisang emas nie.. so besok boleh bawa pi opis makan... sepanjang jln da makan ciku, nenas dan anggur. balik sambung makan laici plak. now musim laici..

ada satu kali tu aku beli laici kat pasar malam.. buah laici kecik jer.. harga pun tentulah murah sket.. mmg x sedap.. biler beli laici king.... namapun raja laici kan..harga mmg mahal sket.. tapi puas hati makan..sedap..manis.. meleleh air kat celah2 jari tangan biler makan.. hahahahahaha...

pas abis mengaji aku sempat singgah makan kat satu kedai baru. tak ler baru mana pun.. maybe lam 3 ke 4 bulan lepas.. tapi hari nie baru terasa nak singgah bab aku nampak ada jual char kuey tiaw basah. so orderlah apa lagik kan. tengok cam best cara diowang goreng.. siap keluar api besar lagik.. pergh... cam magic show plak..

biler sampai kat meja aku.. masyaAllah.. apa punya sikit char kuey tiaw nie.. aku rasa budak kecik pun x cukup makan. dah ler buh lam pinggan kecik, pastu adalah baper lai jer. udang sekor.. kuah bolehlah tahan sedap.. tapi ngan harga rm3... inikah nilai makanan yg aku dapat.. tobat pasnih aku xkan makan kedai nie lagi.. terus black listed..

nasib hari dah malam.. so aku xder lah kemaruk nak makan byk sgt.. harap2 org berniaga nie berpada2 lah menjual kalu nak untung sgt sekalipun... takperlah..dah cara gitu diowang nie berniaga so redha ajer lah... selamat malam.. aku nak tido.. kaki aku sakit.. kepala pun sakit.. so baik tido cepat2.. bye..salam...

No comments:

Post a Comment