Wednesday, June 30, 2010

Jantzen

Takder yg menarik aku nak citer pasal makan hari nie. team dev ofis aku da pindah ke KLJ so hampir 2/3 penghuni ofis nie xder. group aku ada dekat 10 org jer yg tinggal. ngan cuti n mc.. baper kerat jer lagik yg tinggal.. hmm.. apa nak katakan...

lunch time aku kenalah makan sesorang.. seme member aku da pindah ke klj. cuma tinggal baper kerat jer lagik yg tinggal.. takper lah.. redha jer arr.. dulu pun aku selalu sorang2 jer.. now back to normal ler jawabnya...

hari nie aku pi mv. memula aku kena hantar duit ke indon.. aku guna western union. charge x mahal ..lam rm10 jer sekali hantar. tapi aku rase pertukaran currency ataupun penghantaran ke indon nie mahal sket kut. memula aku kira kena kasik lam rm750.. then biler check currency..charge rm788... biler nak hantar kena bayar sampai rm788. termasuk cost charge seme skali kena rm798. mahal giler aku rase.. tapi aku tukang hantar jer. diowang nie beli kain dari indon....

sudah tu..aku baru nak carik makan.. then aku terpk.. baik aku pi gunting rambut dulu kalu sempat.. aku pi ler kat jantzen..camner aku leh pi gunting kat sini. sebelum nie aku selalu gunting tempat yg samer jer tuk beberapa tahun dah. terlampau biase ngan tokey salooon nie.

apa yg membuatkan aku tukar tempat gunting rambut. hmm.. maybe aku da bosan ngan style gunting. jadik aku rase why not aku tukar selera plak. masih lagik nak nampak kemas dan cantik.. berkira2.. bolehlah..apasalahnya aku mencuba kan...

2 bulan yg lalu adalah besday member aku. one of their aktiviti adalah pi saloon rambut. aku yg da lambat time tu join sekali. cam seronok je tgk diowang nie buat memacam treatment n cara gunting rambut. mase nie lah aku nampak budak2 nie punya rambut since diowang majoriti pakai tudung. hehehehehehe...

aku pk..apa yg aku nak buat time tuh.. then dtg seorang hair styler.. then..belek2 rambut aku.. mula borak2.. tanya itu ini.. then bagitau rambut tengah aku yg makin botak.. mmg aku akui.. dari dulu lagik kut..aku ske mengaru kepala.. manalah x jadik camtu ...hahahahahaa..

then dia suggest aku buat treatment rambut tuk elak rambut berminyak.. aku rasalah.. hahaha.. bab aku bukannya dengar sgt apa dia ckp..semenya aku main angguk2 kepala jer. so dia suh sorang budak lain..dtg buat treatment rambut aku. aku x nampak sgt..cuma rasanya ada perkataan keraste..ke apatah kat tiub yg dia buh atas kepala aku nie..

rase sejuk gak biler benda cam gel nie ditenyeh kat kulit kepala aku. sampai penuh satu kepala aku.. aku ingatkan nak tido.. then.. budak nie buat massage kat kepala plak.. memacam dia buat.. sampai kepala aku x jadik mengantuk. hilang sakit kepala aku rase.. ringan sungguh rasenya..

pas abis tu.. kena tunggu lam 10min.. baru pi cuci plak. biler cuci pakai air panas.. lagilah rase sedap jer kepala aku nie.. then keringkan rambut.. barulah start gunting rambut bermula.. time nie hair stylist tuh yg guntingkan. aku kasik camner style aku nak.. aku rase dia paham.. then dia suggest sket2 lagik.. so tunggu jer arr.. selai2 rambut aku jatuh.. huhuhuhu...

dekat setengah jam dia gunting.. cuci lagik rambut lagik skali.. then blow time plak.. aku paling x ske part nie. coz' buat guna yg panas.. aku rase sakit kulit kepala aku.. tapi kemas n bersih baju aku coz' dia blow seme skali. then kalu x puas hati..mesti hair stylist tu gunting lagik sket2.. sampailah siap.. buh gel.. taraaaaaaaa.. rambut baru aku da ready. mmg best n cun.. hahahahaha...

puas hati lah gunting rambut kat sini coz' treatment yg diowang kasik..n layanan yg baik.. then dia ckp datang lagik 2 bulan.. tuk trimmed rambut. tuh pasal hari nie aku dtg lagik. aku rase da cukup mase dari tarikh yg lepas. aku mmg sentiasa ingat bab2 camnie.. else.. rambut aku mmg agak serabut biler panjang sket2 nanti..

nak rekomen kat korang rasanya.. boleh. tapi kena ada budget yg agak byk gak ler.. coz' kedai nie kat mv. lagik satu nie jer kut kedai yg murah antara saloon2 yg mahal kat sini. so korang pepaham sendiri jer arrr yer....

selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment