Tuesday, June 22, 2010

Grocessary Day

Aku da plan dari malam tadi barang2 tuk beli hari nie. Buat satu list barang2 apa yg da abis n osmet aku tukang check seme brg2 yg da xder lam umah nie. Byk gak barang2 da abis rupernya kena beli especially barang2 makan lam tin. mmg kena pi area mv nie...

Memula singgah kat kedai jual jajan. beli asam bulat, then sotong keping pedas n sotong keping manis. time duk bayar tuh.. tetiba aku terpandang perkataan makanan x halal. terus hilang selera aku nak makan benda2 yg da beli nie.. ish..camner kedai nie boleh jual benda x halal lam satu kedai jajan yg ada byk benda2 halal lain.. xpahamnyer aku. memula aku rase cuak gak tgk sotong2 duk lam bilik. biler dah masuk bilik tu..barulah aku pasan bau sotong yg agak teruk membuatkan sotong2 kering ni duk berasingan. pasnih sure aku xtakkan masuk kedai titbit nie lagik. harammmmmmmm...

pastu aku pi makan sushi plak. cam biase aku ske makan sushi coz ada food yg bagi aku menarik tuk dicuba. aku ambik salmon salad, then crepe crunch salad kut namanya, tori karage, sushi with scallop, nasi garlic, n beberapa sushi lagik yg aku pun x ingat namanya. jenuh giler nak makan salmon salad coz' byk giler salad dia letak. cam rase kambing jer mengunyah x berhenti2.. hahahaahaha....

dah kenyang perut tuh.. barulah bergerak ke jusco...memula lalu area buah.. ambik buah nangka, strawberry, pidang montel, pear n yellow kiwi. ada sekali tuh rase buah rasperberry mentah.. mak aih.. teruk tul rasenya.. punah harapan nak makan buah kecik nie.. mmg xleh masuk punyalah.. then tgk buah apricot.. ingat nak beli so boleh buat air apokat.. biler pk2.. minum kat kedai lagik best dari buat sendiri.. hehehehe...

then lalu bahagian makanan sejukbeku.. n susu2.. kat sini aku ambik crabstick, ice cream 2 jenis, nugget ayam, tempura, karipap beku..sardin n ayam.., susu low fat, lalu bahagian air plak.. ambik diet coke 3 dozen, air pop 2 jenis, sparkling pun dua perasa, vitagen 2 set, ..lalu barang2 kering. angkat telur size A.. mmg betul2 besar telur nie.. sure byk khasiat...

jln2 lagik.. ambik orange sunquick.. then lalu tempat makanan tin aku ambik kacang pea hijai, baked beans, sos spagheti, spageti, mushroom soup, button mushroom, sos cili..

last skali baru aku bergerak ke arah toiletris plak. kat sini cuma ambik ubat gigi, selalu beli berus gigi tapi tgk xder plak brand yg aku selalu pakai. then beli pewangi kete n rumah. x beli sabun basuh coz' last month aku da beli 5 sekaligus time ada promo. sabun mandi, syampoo, conditioner pun x beli.. yg bulan lepas nyer pun x abis pakai lagik..

haaaa.. aku ada beli brg2 makanan cam conflake, coco crunch, prebiotik food, crunch bar, nesvita n lays, pringles.. seme nie utk breakfast aku kat ofis nanti. aku da xlarat kut asik makan benda sama kat ofis.. so nak try makan benda2 cam gini plak. manalah tau kesihatan perut aku makin baik..n perut leh kempis.. berangan.. hahaahahaha...

dah agak penuh troli aku nie.. berat pun yer.. then terus ler pi kaunter bayaran..apa lagik kan.. pergh.. dekat rm400 seme benda2 aku ambik tadi.. bayar jer arr.. gaji pun nak masuk lam hujung minggu nie.. hehehehe.. then ambik brg free.. dapatlah mug nesvita n conflake lagik.

nak balik tu sempat lagik singgah kat bread talk. beli roti lagik.. pun tuk breakfast.. tatau arr. naper aku ske beli makan siap2 tuk breakfast.. maybe leh makan tuk lunch skali.. hehehe.. then baru gerak balik...

sampai umah..kemas2 barang2 nie seme.. sampai penuh fridge, almari makan. baru rase seronok sket nak makan2.. tgk cam healthy food jer seme aku beli kali nie.. kalu rase nak masak2 baru beli brg2 basah later samada kat pasar malam or kat jusco.

dalam duk tgk tv nie.. makan nangka madu..mmg manis.. then minum air pop perisa orange.. sedapnya... sahih pasnih jarang kuar umah.. coz' seme food da ader lam umah. lepak2 kat umah jer arr pasnih.. saper dtg kita kuarkan food da beli nie.. hehehehe.. selamat malam.. aku nak tido.. esok nak gi keje.. zzzzZZZzzzz..

No comments:

Post a Comment