Saturday, June 19, 2010

family day at wet world shah alam

hari yg ditunggu2 setelah merancang beberapa bulan. aku da bangun pagi2 lagi.. nasib baik kunci jam awal2 lagi. tapi aku da sedar lebih awal dari tu bab ada pangilan nature. hehehehe...

pas aku bersiap pi ambik plak 3 anak sedara aku sekali. diowang mesti ske pi main air nie. da lamer diowang nie asik tanya aku biler nak bawak diowang pi main air lagik. bukan aku xmo bawak tapi aku xbaper ader mase . kurang2 kena ambik masa sehari suntuk tuk gi main air nie..

sampai kat wet world sebelum kul 8.30 pagi lagi. alhamdulillah..seme ajk da ader n tengah menjalankan tugas ngan jayanya. aku cuma bertugas sebagai bendahari n pembantu tuk melancarkan family day nie jer. diowang kasik wrist band, nombor cabutan bertuah, n kupon makan.

anak sedara aku seronok betul nampaknya. diowang siap ada main game yg diowang anjurkan lagik. biler ada game tuk ambik gula2 sebanyak muungkin, 2 org anak sedara aku yg kecik2 nie..masukkan gula2.coklat, jeli lam baju diowang. so nampak cam org pregnant coz byk nya diowang leh ambik, syabas anak sedara aku nie.. main game pun menang, dpt ler hadiah nanti...

pas sesi makan2, anak sedara aku start tarik tangan aku nak pelampung, nak naik gelungsur itu ini.. naik letih aku dibuatnya. kalu dulu bolehlah.. now aku da makin semput biler duk lam air lamer2. so aku biarkan diowang main air ngan pelampung kat kolam yg dlmnya takat buku lali aku. jadilah...

abis upacara family day, kemas2 n balik. anak sedara aku pengsan sepanjang masa perjalanan balik tu. lega diowang puas hati n sampai penat tertidur. aku da kasik lagik wrist band supaya diowang leh dtg ngan mak ayah diowang sendiri plak..

aku teruskan perjalanan pi tesco beli barang2 tuk masak2 esok. then lepak kat johnny kopitiam. makan lebih kurang.. sambil bace paper.. balik umah... siang n bersihkan seme lauk2.. then aku lelap.. penat giler aku rase.. hari yg sgt panjang.. sampai member aku ajak pi high tea kat concorde pun aku tolak..

aku kena kemas rumah plak.. esok da janji ngan member nak buat makan2 kat umah.. so aku nak rehat lagi.. sebelum buat itu ini .. selamat malam seme.. semoga terhibur bace coretan aku hari nie..

No comments:

Post a Comment