Monday, June 7, 2010

Ice Cream

Ahad adalah hari bermalas2an bagi aku. Bangun lambat.. sampai aku lupa nak temankan osmet aku pi facial.. hehehehe.. apa yg ada kat dapur seme telan tuk makan.. bangun2 jer terus lapar..

Dlm duk baring2 lepas makan.. dgr bunyi loceng ice-cream .. apa lagi cepat2 bangun.. capai duit mana yg ada.. pi tunggu kat tepi pagar.. mesti mamat ice-cream nie akan lalu lagi sekali.. kan betul.. dpt beli roti ice cream. ingat lagi time budak2.. kalau dgr jer bunyi loceng ...mesti tau mamat ice-cream lalu depan rumah.. kalu cepat dptlah makan ice-cream..

Dulu2 aku rasa ice yg aku selalu makan adalah ice-cream potong. Mamat bengali yg jual ngan beskal akan bunyikan loceng kuat2 kalu lalu depan ramai budak2.. Time nie aku rasa kedatangan mamak benggali amatlah ditunggu2 tiap hari. Sanggup xmo tidur siang takut terlepas. hahahahahaha....

Bila masa da beredar.. ice cream potong da xder.. ganti plak ngan ice cream kon.. then ice cream roti.. biasanya pakai roti panjang.. or worst case ada roti bun kosong tu pun jadik.. ada single n double scoop....

now biler da umur makin meningkat..macam2 ice cream ada.. daripada yg jenis2 conneto.. sampailah mat kool.. time nie aku da jrg makan ice cream... dgr bunyi loceng ice cream lagilah jarang.. dah x ramai yg nak beli ice cream .. jual pun x pakai beskal.. paling koman pakai motor.. van pun ada kekadang..

zaman da makin maju..now kat supermarket berlambak2 ada jual ice cream. ice cream potong yg aku selalu makan dulu pun aku rasa da advance.. jual lam packaging yg lebih menarik. kalu ada masa, aku belilah.. tapi anak buah aku selalu habiskan dulu.. kalu tunggu aku..alamat.. berkulat ice cream pun belum tentu aku sempat makan..

No comments:

Post a Comment