Tuesday, June 15, 2010

Klinik

Aku kena pi gak klinik coz' batuk n selsema aku makin teruk. Rase macam da luka plak anak tekak aku nie. So pas abis jer keje petang aku da gerak balik awal sket. Dalam hati nak pi klinik bangsar.. tapi disebabkan aku kuar lambat sgt.. kenalah pi lencong tempat lain dulu..

Keje kat opis mmg berlambak2.. x daya nak abis.. ngan aku sakit perut lagik.. aku x makan apa2pun sampailah petang.. air kat ofis nie pun da abis..nasib ada member yg baik ati sedekahkan air tuk aku yg sakit nie...

Last skali aku pi klinik kat area umah aku. Satu2nya klinik panel yg ada. Ramai gak org sakit lam klinik nie. Dengan bunyi budak kecik menangis.. maybe baru kena jab tuh.. huhuhuhu.. mestilah sakit coz' masih baby lagik da kena cucuk..

Aku tunggu jer turn aku ngan sabar. AKu tgk org kuar masuk klinik x putus2.. Sure masyuk doktor nie buka klinik kat sini. Suasana klinik nie pun nampak baru.. lupa nak citer..sebelum masuk klinik nie kena buka kasut dulu... mmg tahap kebersihan klinik nie tahap gaban nyer bersih.. hahahahaha....

Akhirnya penantian aku berakhir.. AKu dipanggil juga akhirnya setelah menunggu dekat2 30 minit... Then cam biase..mesti kasik salam kat doktor islam.. perempuan plak tuh.. doc baru tanya sakit apa.. aku da mula batuk2 anjing lagik.. huh..terus doc tanya mana aku pergi..dah baper lama sakit.. apa lagik sakitnya.. bla bla bla...

Doc check suhu aku nyer kepala da ok. Means demam aku da baik.. alhamdulillah... then doc check guna steteskop ke apatah namanya tuh.. belakang aku.. then mula menaip kat komputer dia.. doc ckp.. makan ubat antibiotik sampai abis.. yg lain2 tu pun kena makan gak ler.. then aku ucapkan terima kasih n kasik salam sekali lagik...

duk kat luar..tunggu lagik plak tuk ubat.. hmm.. dekat 10 min.. turn mamat nie ambik ubat.. then baru turn aku.. mak aih... byknya ubat aku kena makan... dari ubat selsema, ubat diarhea, ubat charcoal (angin), ubat kumur, antibiotik, ubat batuk, ubat yg kena hisap.. pergh.. berlambak2 ubat..

cuma satu yg bagus.. ubat batuk makan time malam jer.. n lam bentuk pil.. betul ke nie ubat batuk.. belasah jer arrr.. yg lain2 tu nampak cam familiar sket.. Balik umah..operasi ubat diteruskan.. lepas aku makan bubur.. aku mula makan satu2 ubat nie.. except ubat batuk..

aku nak tgk bola malam nie..netherland lawan denmark.. permainan berat sebelah.. alamak..masuk citer bola plak.. focus focus focus... abis citer bola aku baru makan ubat batuk... then bermulalah adegan yg lagik teruk pastu...

akunyer hidung plak tersumbat teruk2.. ish.. apsal nie.. takkan makan ubat sampai jadik camnie.. then aku mestilah xleh tido.. asik berulang ke toilet.. then aku nyer batuk da makin teruk.. keluarkan kahak kaler pekat2 tuh.. huhuhuhu.. parah nie.. dalam aku duk berulang alik ke toilet..paler aku pun makin pusing...

aku malas nak pk panjang lagik.. terus buka fridge.. minum lagik ubat batu cecair plak.. baru ler weng tu kureng sket.. then aku terus tido sampai pagi.. aku da tido pakai bantal tinggi supaya hidung kurang tersumbat..n boleh bernafas.. sampai pagi nie aku masih lagik rase sesak nafas..

biler aku nak start citer vacation aku nie.. nantilah .. biler aku da sihat sket nanti..

No comments:

Post a Comment