Tuesday, June 8, 2010

Pre trip

Yes yes yes.. hari yg di tunggu2 akhirnya tiba.. Esok aku akan berangkat utk trip tahunan. So hari nie aku sibuk prepare apa yg patut2 tuk esok. Dari pagi aku dah siapkan seberapa byk keje yg patut. Then buh remarks tu email.. so org tau aku xder.. jadik xde saper nak ganggu aku hahahaha.

Kedua adalah pi kat mv. aku kena pi tukar duit siap2. hehehe.. since aku x plan nak beli byk, so tukar baper ratus duit. rasanya cukup.. kalu x cukup gak.. aku ada bawa spare duit mesia. jadik anytime duit ader.. ada bawak cc gak. jadik xlah bimbang sgt..

sempat lagi tu sebelum tukar duit..singgah makan2 dulu.. tempat pertama aku singgah ada gerai kuih nyonya lulu.. aku sambal sekeping kuih keria.. mak aih... sedapnya.. ngan lembut n disaluti gula.. aduhai.. gigit2 sampai abis.. hahaha.. lain2 adalah 3 ke 4 jenis kuih lagi beli.. aku cuma kenal kuih lapis. lagik 3 tuh xtau nama.. main beli jer.. hahahahaha..

pencarian makanan diteruskan lagi.. ada gak lalu depan tony roma's tp x baper menyelerakan.. then lalu depan big apple.. fuyoo.. ada jual small version of donut..tapi harga..masyaAllah.. mahal nyer.. so lalu jer arr tengok comel2 gak bentuk.. coz' ikut cam sushi nyer nama.. kelakar2 pun ader nampaknya..

so aku singgah tempat kedua.. apa lagik. yoo tiao lar.. kali nie tapau yoo tiao n bubur.. coz' aku nak makan kat tempat lain.. hehehe.. mesti korang leh teka.. mana sebenarnya tempat aku nak makan kalu da dekat area2 sini... hehehehe...tentulah OYSTER KING....

sampai jer kat kedai oyster nie.. sorang budak nie peramah betul invite kitowang makan.. sgt ramah... ngan senyuman manis.. mmg boleh buat duitlah kalau org camnie yg jaga kedai. aku order green tea jer.. osmet aku order set fried oyster, kuih cina n tea bunga..

ramai gak org hari nie makan kat kedai nie.. aku teruskan makan yoo tiao ngan bubur sambil2 rembat fried oyster nie.. hehehe.. mmg sedap.. tapi bab perut da kenyang makan kuih tadi.. takdelah cam nak telan food nie..

pas abis makan..baru tukar duit.. huh..mahal gak currency now.. tapi apa nak buat..kena gak tukar..senang nak shopping nanti.. then jln2 pi tgk camera... slr punya jenis..mahal2 giler.. lebih rm3K.. bilerlah dpt nak beli nie... hahahahahaa..

now aku da balik umah.. nak prepare apa lagik nie.. haaaa.. kena carik dulu mana passport.. check tarikh mati passport.. penting tuh..kang x leh lepas plak.. huh..lega in place.. so passport n duit check done..

seterusnya kena asingkan duit tuk bayar airport tax n tips.. huh.. masukkan lam satu sampul.. kumpulkan seme sekali.. so xderlah menganggu duit2 nak belanja2 nanti kang.. da siap.. lega.. check done...

masukkan pakaian plak lam bag.. bab aku malas nak angkat bag..so decide bawak jer bag tarik.. senang.. cepat.. masukkan 2 helai t-shirt, suar kecik, suar pendek, baju kecik. done. oooo lupa.. stokin baru beli.. hehehe. ada chance pakai yg baru nyer. then toiletries.. siap.. check done...

apa lagi nak buat nie.. rehatlah kut.. da siap semenya.. hp pun da set alarm clock tuk bangun pagi esok.. hehehehehe.. mesti x lena tido teringat journey nak tempuh esok ni.. harap2 trip aku nie x membosankan.. n mengembirakan hati seme org yg ikut sekali..

bye mesia.. esok aku akan terbang .. nanti aku balik baru aku update blog aku nie.. so korang kenalah tunggu aku balik tuk dgr citer2 pengembaraan aku nanti.. nite nite.. bye...

No comments:

Post a Comment