Monday, June 7, 2010

Q-steak

Dah petang sket.. aku berkesempatan pi makan...perut da lapar.. apa nak makan nie.. so pk2.. kat area bangi mmg byk tempat makan yg menarik.. jln ler apa lagi..keluarkan diri dari rumah tuh.. nak bergerak ke arah bangi...

bila da sampai kat bangi..plan nak gi makan mcd.. tetiba sebelum sampai simpang nak mcd..nampak ada satu kedai baru.. Q-steak namanya.. aku da terlepas jln.. so teruskan dulu.. pi beli paper.. n patah balik ke Q-steak nie.. Dari jauh nampak cam menarik kedai nie... Jom lah masuk..apa tunggu lagik kan...

Q-steak nie terletak betul2 kat simpang traffic light antara sek8 n sek4 aku rasa. So mmg senang carilah kedai nie. Baru lagi dibuka coz' nie area bangunan baru, tempat parking pun mudah. Landmark yg paling mudah adalah ada TM Point sederet ngan kedai makan nie. So x ler sesat kalu korang nak carik...

Kedai nie menyediakan menu ala barat lar kan.. lebih kurang sebiji ngan steak house kat kg baru jer menunya. Da namanya kedai steak.. so choice steak yg mampu di bayar oleh golongan sederhana.. x lebih dari hari rm30 satu pinggan utk steak yg paling mahal pun..

AKu order salmon steak.. so dptlah salmon satu potong..dibakar.. agak2 sedap.. ada lemon.. coselaw, fries yg sejuk n baked bean.. first time aku makan steak dpt baked beans. selalunya org letak mash potato.. maybe kelainan steak kat sini ler kut..

lagi satu hidangan yg di order adalah nasi morocco.. yg nie aku kire standard..nasi morocco with ayam black pepper. tgk osmet aku makan cam selera jer.. so kira sedaplah tu kut.

tang air plak.. aku order sour soup.. ataupun air duria belanda.. hehehehe.. mmg sedap n buh lam gelas besar.. jenuh nak habiskan.. osmet aku order air nenas.. rasa nenas dihujung straw.. hahahahaha.. paham2 sendiri jer arr... disebabkan aku sibuk layan paper.. jadi aku x baper menikmati steak salmon nie sgt...

Keseluruhan aku rasa restoran nie sesuai dikunjungi oleh family, kapel.. or sesapa yg terasa nak makan steak. ada byk jenis steak, pasta pun ada, yg boleh menepati citarasa semua pihak. ngan harga yg x baper mahal, so bolehlah order sorang satu set apa2pun kat sini..

selamat menjamu selera..

No comments:

Post a Comment