Thursday, June 24, 2010

The Balqees




OK... kali nie aku berjaya jumpa tempat makan baru. Terletak di area jln klang lama, berdekatan dgn faber tower, sri kota ngan area. Kedai nie baru buka gak ler.. maybe lam beberapa bulan. AKu cuma berkesempatan tuk berkunjung hari nie lam waktu lepas kerja.

Ini adalah kedai white coffee sebenarnya. Xde alcohol dijual.. so bolehlah makan tanpa ragu2 kat kedai nie.. decoration kedai agak menarik, very da cosy n look very nice to hang out. Ada belah aircond.. n boleh gak lepak kat luar..sambil2 nonton world cup disaat nie...

Variety food yg ada kat sini adalah pelbagai. nak ckp kedai western pun x coz' ada gak local food yg diowang served. Dari burger, pasta, steak sampailah kepada mee, mee hoon, kuew teow seme nya ada... ckp jer nak makan apa.. macam2 ader.. hahahahaha...

sama gak arr ngan varierty air yg ada kat sini. dari jenis2 espresso, tea, hot choc sampailah jenis2 sejuk cam ice blended, cocktail n etc.. pilih jer lam menu mana yg berkenan kat hati tuh...

so hari nie aku pilih menu yg simple jer.. kuew teow goreng n ice blended manggo. osmet aku plak pilih mee kungfu ku aku rase.. n special balqees ice blended.. agak lama gak kitowang tunggu.. tengok customer x lar ramai mana pun.. tapi adalah.. maybe diowang buat satu2 kut...

sampai2 jer memula adalah air.. decoration yg menarik tuh air2 yg dihidangkan.. then dtg plak 2 gelas air sejuk. maybe seme customer akan dpt air sejuk biler order food kut.. aku pun x sure coz' x tanya.. n x minum pun air sejuk nie..coz' ice blended aku mmg byk air batu dah.. hehehehe..

then sampailah giliran food plak sampai.. mee kungfu..mmg nampak tempting sangat..coz' ada sekor udang yg sederhana besar terletak cantik kat tengah2 pinggan.. bapaklah besar pinggan dia kasik. byk gak haiwan2 lain lam food nie cam sotong, ayam, pastu ada sayur2.. rasa pun bolehlah sedap.....

then aku nyer food plak sampai.. nampak hitam berkilat... panas2 berasap2 lagik... mmg nampak sedap.. ada gak udang sekor atas pinggan aku nie. pinggan pun punyalah besar.. byk gak ler kuew teow nie...haiwan2 mmg byk..ada telur.. sotong... ayam...cuma daun kucai jer xder.. mmg stail melayu nyer kuew teow lar nie...

sekali aku suap jer ke dalam mulut..maih aih.. hilang selera terus.. pasal pa... masin yg amat.. huh.. tukang masak nie baru kahwin apa.. nak kasik org cepat dpt darah tinggi ler tuh.. nasib aku nie boleh telan lagik.. tp x abis lah makan.. huh..terus potong kedai nie lam list aku.. maybe aku silap pilih menu..

kesimpulannya.. kedai nie mmg cantik.. variety food pun byk.. so korang kena pilih betul2 food yg sesuai tuk dimakan kat sini.. maybe aku dtg silap haribulan..garam tumpah lam kuali.. hahahahaha...

selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment