Tuesday, June 15, 2010

Indon Part2

Setelah 2 jam berada dalam perut kapal terbang akhirnya aku berjaya menjejakkan kaki aku ke pulau jawa dimana ibu kota Indonesia..jakarta... here i come.. kat international aiport jakarta. boleh tahan moden gak airport nie. tapi biler bab nak check kastam..mak aih.. lama giler. adalah dekat sejam. dah le org punya ramai... pastu org2 kat imigresen nie nak ambik gambarlah..cap jari lar..tapak tanganlah.. ish.... x harmoninya...

Kat airport nie da menanti tourist guide yg dijanjikan. Nama dia tantan. org sunda, bandung. kacak bergaya n muda belia gak.. tampan mestilah ada.. sejuk mata memandang... hahahaha.. jadik driver merangkap tour guide sekali. oraitlah tuh.. tapi malangnyer plak tang transport.

Ada ke patut kete honda nie xder aircond. Destinasi pertama yg nak dituju adalah Taman Mini Jakarta. Patut ambik masa sejam tapi disebabkan jammed yg teruk kat bandar jakarta nie. perjalanan lebih daripada 2 jam. AKu da siap berpeluh2 n batuk2. Part nie mmg aku x ske langsung. Abislah trip aku camnie...

Dah la perut lapar. Duk lam jammed..panas terik lagik.. udara asap kotor lagik. bayangkanlah..mana aku x sakit teruk2 pastuh.... Sebelum nak pusing taman mini nie.. kitowang makan dulu kat gerai. nasi ayam bakar.. selera gak ler biler da lapar giler nie. then mestilah minum jus apokat..hehehe. jus avocado...

sudah makan jer.. terus pusing2 kat taman mini nie. nama jer taman mini, tapi berekar luasnya. dah tu ada macam2 benda lam sini. segala jenis muzium ada kat sini , rumah2 kaum adat, n ntah apa2 patung. aku ada ambik gambar sikit kat sini. biler da siap sort nanti aku masukkan gambar2 plak.

lepas pusing2 kat taman mini nie terus bergerak ke bandung. perjalanan jakarta- bandung mengambil masa lebih kurang 3 jam. tapi mase nie da tukar kete. so aircond much better. but too late coz' aku da sakit teruk2 time nie. hanya Tuhan jer tahu lam ati aku betapa aku kecewa tapi aku tabahkan hati meneruskan journey nie...

Sampai jer kat bandung terus pi makan kat restoran padang. food overall bolehlah tahan cuma terlampau sedikit... kedekut giler.. abis seme food lauk2 nie kitowang sebat ngan jayanya. Then terus pi check in kat hotel bandung.

nama hotel adalah hotel mutiara. bertarap 3 bintang. tapi dari observation aku cam hotel tm jer. hahahahahaa.. so da selamat masuk lam bilik. tidolah apalagi da penat giler nie.. zzzzzzzzzZZZZZZzzzzzz

No comments:

Post a Comment