Monday, June 28, 2010

Visit Muna newly baby born









AKu pi melawat staff aku bersalin kat hospital selayang hari nie. Dengan 3 orang lagik staff lain..kitowang gerak naik satu kete. 2 org dari diowang nie ada software GPS since aku x familiar ngan area hospital selayang. mmg kelakar maut cara2 diowang nak tunjukkan kegunaan GPS memasing. Aku yg jadik driver nie pun leh ketawe bagai nak giler ngan telatah depa2 nie..

Akhirnya destinasi yg nak dituju telah tiba ngan selamatnya ngan bantuan GPS. hehehehe.. carik parking yg sesuai n terus menuju ke wad ibu2 bersalin.. kitowang sampai agak awal..belum waktu melawt dibenarkan..so kitowang lepak2 kat kantin hospital.. bau2 dettol menyucuk2 hidung aku..mmg rase x selesa ngan bau nie buat aku malas nak pi spital kekadang tuh. tapi dah staff aku baru bersalin..kenalah pi melawat dia...

cukup mase.. waktu melawat pun tiba.. aku tengok berbondong2 org masuk tuk melawat time lunch hour nie.. dari kul 12.30 sampai kul 2pm. budak2 x dibenarkan naik langsung..cuma org dewasa saja dibenarkan..kesiannya aku rase..kalu ada budak2 yg dtg nak melawat mak2 diowang or bapak2 diowang nie..

dalam perjalanan naik tuh..aku terpandang satu signboard.. "bilik utk pegawai atas panggilan" .. aku pun terpk.. apa yg cuba nak disampaikan disini.. oooo.. rupa2nya nak kasiktau bilik tuk pegawai on call.. giler lah buat direct translation camnie.. bayangkanlah..kalu online di translate direct..apakah bunyinya.. hahahahaha..carilah sendiri yer....

sampai2 time lunch..mmg pesakit diberi makan. so aku ada ambik gambar yg atas sekali tu makanan tuk pesakit. aku pun pelik..org baru lepas bersalin.. boleh ke makan kari ayam... hmm..tatau arr... aku... ngan sup sayur ngan nasi putih.. sahih x lalu tekak nak masuk makanan camnie. so member aku nie..dah suh laki dia balik.. masakkan food lain tuk dia makan.. hehehehe...

baby yg baru lahir tu namanya alia..apetah..aku pun da luper..ingat yg depan jer.. comel jer.. berat lam 3.5 kg.. sihat walafiat setakat nie..kurang menangis.. dan asik tido.. so x dpt tgk mata dia lagik.. tunggu lah dia besar sket.. sure dpt ambik gambar dia bangun tido plak.. rambut pun lebat giler.. cam da besar lam perut mak dia plak.. so staff aku akan mula bercuti 2 bulan sampailah seminggu sebelum raya nanti..

selamat menjalani masa2 berpantang muna.. semoga cepat sembuh... n baby alia pun sihat2 hendaknya.. amin...

No comments:

Post a Comment