Monday, June 28, 2010

Raja Buah

Aku pulang dari kerja cam biase. Plan hari nie pi mengaji awal so boleh tgk bola malam nie. Aku sempat lagik terlelap lepas mandi sambil tunggu osmet aku bersiap2.. nasib aku terjaga sebelum waktu maghrib masuk. Then kitowang terus pi mengaji cam biase. hari nie agak awal aku dah sampai tempat ustazah.

ada sorang budak nie sedang mengaji time kitowang sampai. Ustazah suh salah sorang or dedua org kami naik atas belajar ngan org lain tapi kami xmo.. Malas nak panjat tangga sebenarnya. Tapi kesian sungguh adik yg tengah belajar nie. kelembapan agak maksima..tapi biler ckp ok jer bunyi. aku sampai ketawe2 dgr suara dia.. siap tekup2 muka lagik. hahahahaaha

habis jer turn kitowang mengaji, terus pi makan. singgah kat satu kedai nie..agak ramai gak customer kedai nie. penuh ngan student aku rase. aku order nasi goreng usa n air durian belanda. mmg sedap air nie..coz' ada buah durian belanda sekali. nasi goreng nie oklah..tapi daging keras..so aku xleh makan n kasik samer osmet aku ngan kucing yg asik mengiau kat sebelah aku nie..

osmet aku plak order nasi goreng cendawan..tapi nampak cam nasi goreng cina. cendawan ntah baper kerat jer ader. ayam ader lah.. tapi abis gak ler aku tgk dia makan.. air tembikai.. sedap gak. ada gak menu2 roti arab kat sini.. lain kali maybe leh try.. aku pun da lupa apa nama restoran nie. sebelah restoran asam pedas kalu x silap aku..

then kitowang pi beli burger ayam plak. tadi mase mengaji terdengar ustazah nie suh budak tukang jahit nie beli burger..tapi budak tu segan xmo pi beli. jadik aku pun singgah kat kedai burger oblong n belilah utk ustazah..time beli burger tu ternampak plak lori jual durian..kena singgah nie nanti..

lepas hantar jer burger kat ustazah..cepat2 pi kat lori durian tadi. pergh..kali nie ada durian kucing tidur.. rasa mmg sedap..isi tebal..kaler kuning.. n byk gak ulas durian nie. kenyang gak ler makan durian nie.. time nie ada lima biji jer durian kucing tidur nie.. sekilo lam rm10 jer. sebiji tu adalah 2 kilo..then rm20 ler aku bayar malam nie pasal makan durian.

jap tu ada sorang abang nie beli 2 biji durian kucing tidur nie.. lam rm50 aku rase.. then tinggal lagik 2 biji. ada plak bro sorang nie sebiji. lam rm15.. so tinggallah sebiji lagik.. aku ckp kat bro nie..mesti abis punyalah durian kucing tido nie.. x rugi beli n makan... hehehehehehe....

selalunya aku gi makan durian kat area chow kit. ada macam2 jenis durian. daripada durian kampung yg isi nipis..sampailah kepada durian D24 n durian musang merah. mmg sedap coz' isi tebal ngan warna kuning keemasan yg aku suke tgk. sebiji kekadang lam rm30 kr rm40 pun ader aku pernah beli. ada sekali tuh aku rase adalah lam 8 ulas jer isi durian nie.. tapi harganya.. setelah ditimbang2.. lam rm50.. bayar jer lah.. bab nak makan...

satu yg aku suke adalah makan durian kat tempat jual nie. mmg rase seronok makan kat tepi jln..pastu mesti ramai org lain dtg tgk n beli durian or makan cam aku buat gak. maybe cara aku makan nampak sangat menyelerakan.. hehehehe.. aku ada satu kepantangan gak.. jgn bawa durian lam kete aku. baunya.. boleh buat aku muntah.. n dekat seminggu dua baru hilang bau durian nie..

aku pernah beli durian tuk mak dari muar sampailah ke kajang umah mak . dia punya bau.. sepanjang jalan aku kena buka tingkap.. then da kuar seme durian2 nie pun masih x hilang bau.. kena letak hyppo n sembur minyak wangi banyak2 nak hilangkan bau durian lam kete nie..

then aku cuma makan durian nie mentah2 gitu jer. kalu durian da dilecek jadik tempoyak ker. di buat bubur durian ker. kuah durian ker.. wajik durian ker.lempok ke... mmg aku xkan makan punya. bagi aku hilanglah keenakkan durian nie biler dah bercampur2 ngan benda lain.

bab dah terlampau kenyang...aku tgk bola lagik malam nie.. kali nie antara nertherland dan slovakia kalu x silap.. now net tengah lead 1-0. semalam tgk german lawan england.. buat aku sakit jantung.. england kalah 1-4 kekalahan yg bagi aku x bermaruah langsung.. teruk2 kena kutuk england.. hehehehe.. selamat menonton world cup sambil makan durian.. hahahaahahahaha

No comments:

Post a Comment