Wednesday, August 11, 2010

Cuci2 muzikal teater

Akhirnya aku dpt gak tiket cuci2 muzikal nie. dpt tgk pada hari terakhir show. Jadilah kan daripada x dpt tgk langsung. tiket mmg sold out awal2 2 minggu sebelum show start pun lagik.. penangan pelakon2 cuci2 nie mmg dashyat...

abis jer keje aku cepat2 pi angkut osmet aku then kitowang terus pi menuju ke area taman tasik titiwangsa, betul2 kat belakang istana budaya tuh. since aku sampai awal, then aku sempat makan laksa n air barli. then bungkus burger nak makan kemudian. tetiba ada member call ckp ada org x jadik pi..ada 2 tiket kosong..mana aku nak rembat org time2 nie..lagik 2 jam show nak mula. burn jer arr..

sampai kat istana budaya kat mana teater nie berlangsung dekat kul 7.30pm. sambung sembang ngan member2 yg dah sampai. show start kul 8.30pm.. lambat lagik tuh.. dekat2 waktu nak masuk aku tengok org punyalah ramai.. mesti full house punyalah show nie. then ada nampak muka2 artis gak.. fuyoo... best.. ahahahaha

kul 8.30pm.. aku da duduk lam panggung istana budaya ni. aku tengok ramai org tengah kelam kabut cari seat. then tetibe ada pengumuman wife TPM dtg. then aku nampak siti nurhaliza.. cantiknya.. tapi dia sorang.. mana plak laki handsome dia nie.. . then aku nampak sazzy falak ngan laki dia.. apatah nama.. nazrul ke ..x ingat.. x penting pun.. sazzy pun nampak lawa.. even with light2 make up jer. artis2 lain aku x ingat nama.. x glamer arrr tuh.. hahahahaa...

kul 8.45.. show da bermula.. awal2 lagik da mula ketawe2 teruk2..tgk lakonan afdlin shauki, awie, nabil n hans isaac.. mmg kelakar maut show nie. 2 jam pertama aku mmg sakit perut ketawe bagai nak runtuh. then biler part2 diowang menyanyi, menari especially afdlin..mmg buat perut aku pecah ketawe. selambe jer afdlin nie menyanyi dan menari tanpa ketawe sedangkan penonton2 seme gelak2 teruk2...

selain tuh ada pelakon2 lain yg bagi aku membantu show nie cam vanida imran, jacklyn victor, yg cam bapak tu aku x ingat nama..suara dia sangat macho..mmg sesuai berlakon jadik bapak2 nie.. cuma jacklyn tu rasanya x perlu terlampau gedik sgt. aku x baper ske.. vanida.. ngan imej vogue dia sentiasa anggun.. n pandai menari/menyanyi.. cayalah vanida..selalu tgk dia berlakon jer. time konsert sehati berdansa dulu x tgk pun.. so impress....

kul 10.45 show berehat 15 min. time aku aku sempat gi toilet n nampak sazzy dari dekat. mmg lawa beb.. untung laki dia dpt bini lawa.. comel.. then aku makan coklat.. siap kena tegur tuh.. xleh makan n minum lam panggung nie.. hmm.. sabar jer arr....

kul 1.00 am baru ler show nie abis.. since masuk jam ke tiga.. aku x lagik concentrate tgk.. part hans n vanida nyanyi aku da mula rase bosan. maybe bagi aku terlampau panjang.. sampai aku asik tgk jam.. biler lah show nie nak abis.. aku da mula rase mengantuk dan penat pun ader. bontot sakit woooo duk lamer2 atas kerusi walaupun empuk.

keseluruhan show nie mmg best, kelakar maut, berjaya buatkan hati aku yg cam batu nie ketawe2.. cuma ada part2 yg x baper sesuai.. ada double meaning tu..rasanya kena dielakkan daripada budak2 yg akan tertanya2 kat mak ayah diowang.. x perlu pun aku rase adegan2 tuh... da cukup kelakar maut...

maybe ini hari terakhir show, menyebabkan show nie lambat abis. tapi ada byk gak budak2 aku tgk.. so esoknya budak2 nie x sekolah ker.. hmm.. coz' ada undangan khas tu tuk kanak2 pintar.. takkan pintar sampai boleh berjaga kul 1am kut... tepuk dada tanya selera yer...

dekat kul 2 pagi aku sampai umah.... then ZzzzzzZzzzzzz.....

No comments:

Post a Comment