Thursday, August 5, 2010

Nasi kukus ayam dara

Hari nie aku pi jamuan kat klj. Punyalah lembab..walaupun aku sampai lambat tapi still lagik x siap2 jamuan nie. So aku pi melawat member aku kat tkt4. first time aku dtg kali nie dia ada. else sibuk memanjang ngan meeting. Pas abis kacau org2 kat tkt4 nie..aku pi lepak semula kat atas. still lagik jamuan x siap.. lama giler diowang gi ambik food.

akhirnya sampai masa makan. baca doa seme siap2..boss xder kasik ucapan, terus seme org ambik food sorang satu container. nasi goreng ayam bolehlah..ada letak cili api..so rasalah pedas. then ada buah oren dan apple hijau. kuih karipap yg sedap dan kuih gulung. siap bawa balik tapau tuk staff yg x dtg jamuan nie. x elok membazir.... hahahahahahaha...

petang aku singgah beli nasi kukus ayam dara. akak nie jual kat tepi jln jer. buka payung, ambik kuar barang2 dari van.. dan mula mengoreng ayam. nasi kukus da masak, cuma panaskan lebih kurang. kuah kari dan sambal cili pun da siap2 pack lam plaastik kecik2..

aku tgk ramai gak org beli nasi kukus akak nie. apa yg sedap pun tatau ler. so aku beli sebungkus jer. ada nasi yg agak byk, ayam belah 5 jer aku rase, so portion ayam nie mmg besar. disalut rempah2 terpilih, digoreng kat tepi jln nie so dapatlah makan ayam goreng panas2.. yg dara tu aku x pasti. hahahahahaha... nasi mmg da sedia masak, cuma panaskan atas kukusan....

then ada salad seketul dan timun 2 potong. aku berhenti makan kat kedai yg ada jual soursop kegemaran aku nie. abang nie mmg x kisah coz' almost hari2 aku dtg makan kat sini. aku rase kuah kari...mak aih..masinnya.. akak nie baru kahwin aper.. huhuhuhu.. sambal cili plak rase cam mentah..x masak.. ish.. sakit ler perut aku camnie makan.....

nasi kukus bolehlah tahan..panas2.. sedap lar makan.. nasib yg menyelamatkan keadaan adalah ayam dara rempah nie.. mmg sedap, ranggup adalah berasa rempah2 tu.. last skali aku cuma makan nasi separuh, ayam tu belasah sampai abis. kuah kari xleh lalu coz' masin..n sambal cili mmg aku xleh makan.. hahahaha....

so aku xleh nak rekomen food nie kat korang. tapi kalu korang x puas hati..korang leh try sendiri yer.

selamat mencuba....

No comments:

Post a Comment