Wednesday, August 11, 2010

Happy Birthday To Hans




Hari selasa adalah hari lahir aku yg ke ........ rahsia. hahahahaa.. aku ambik cuti pada hari besday aku tiap2 tahun tanpa gagal. sebabnya aku nak relaks.. sambil2 settle hal2 personal aku time2 camnie..

so aku da list down aktiviti2 aku kena buat hari nie..dari pagi sampai petang..mmg penuh.. first skali.. aku kena bawak osmet aku pi klinik.. darah tinggi dia naik..kesian aku rase.. mata dia pun da mula merah2 cam saga.. belakang pun sakit2.. kalau aku kena camtuh.. mesti aku rase sedih... muda lagik da kena darah tinggi.. harap osmet aku bersabar menempuh dugaan dari Tuhan Yg Maha Esa... cepat sembuh.. amin....

dari umah..pi semenyih..then terus menuju ke hulu langat... ambik ubat mak aku plak kat hospital sini. ubat darah tinggi, kencing manis, kolestrol.. pergh.. byknya..sampai 4 pack aku dpt.. nasib org x ramai lagik time ambik ubat nie.. x sampai 10 min aku da dapat seme ubat2 nie..

then aku menuju ke umah mak, ambik mak plak nak pi kat mines. sebenarnya nak pi kat kedai kain tewah.. ambik langsir yg mak order 2 minggu sudah. cantik dan kemas jahitan langsir nie. mmg x rugi arr bayar rm24 jer tuk upah menjahit langsir nie. siap dpt besi langsir free lagik. so xyah sesusah beli lagik...

then mak beli kain nak buat sarung bantal.. beli sepasang baju kurung manik2.. cantik jer.. aku hadiahkan kat mak since hari nie besday aku.. sukanya mak aku.. hahahahaha.. aku pun suke sebab tgk mak happy.

mak aku kasik aku rendang bawa balik. siap peluk cium aku lagik coz' hari nie besday aku. bukan senang nak dpt pelukan mak tau. ada masa2 n hari2 tertentu jer. terharu plak aku time nie. mak doakan aku semoga sihat, berjaya dan dimurahkan rezeki selalu.. amin.. kata2 seorang ibu tu penting bagi aku. sejuk hati mendengarnya..

petang plak aku pi lunch ngan budak ofis aku kat rak thai, gardens. aku makan nasi nenas, ngan air mangga blended n sotong goreng. sedap....... thanks to oren n otot coz' belanja aku makan.. kenyang giler.. cite2 sembang plak menarik.. hahahahaahaha

pas abis lunch, aku gi kat dataran maybank kena settlekan pasal umah aku. dekat sejam aku kat sini. dari tkt13 turun ke ground floor.. then pi dari blokc B ke Block A then Block C. pergh.. banyak betul block kat dataran nie. akhirnya urusan selesai.. aku da renew insuran rumah, dpt balik duit insuran gadai janji, then tunggu lawyer call jer lagik nak settle pasal umah nie.. harap2 semenya berjalan lancar...

abis urusan kat maybank nie.. aku singgah opis ambik road tax kete aku plak. pergh..akhirnya aku dpt road tax nie..coz' da mati 3 hari lepas.. bahaya tu..kalu polis tahan ker jpj ker.. mau kena saman n kete kena tahan nanti.. x pasal2... thanks to chuya coz ambikkan road tax aku on behalf time diowang hantar ke ofis tadi.. nak banjer da x sempat..esok pose.. hahahahahaa...

biler da siap pasang roadtax, baru berani nak jln2. dah petang pun .. kul 5 lebih dari.. byk betul aktiviti aku buat hari nie.. then aku pi singgah kat steven makan capati... then main pool.. sejam lebih kasik release tension.. hahahahahaha... lutut pun rase nak tertanggal dah nie.. penat... nanti aku sambung lagik... hahahahahaa

No comments:

Post a Comment