Wednesday, August 11, 2010

Ramadan dtg lagi....

Ramadan dtg lagi...

Kali nie aku harap aku dpt mengerjakan ibadan puasa dengan lebih baik lagik. Sementelah aku ada penyakit gastrik nie. Sepuluh minit sebelum waktu imsak aku bersahur dengan 3 biji kurma dan 2 gelas air masak.

Time aku menulis nie da kul 2pm. Aku rase ok..xder rasa apa2 kepedihan lam perut aku lagi. Kalu hari biase.. aku lambat makan jer..mulalah perut aku keluarkan bunyi2an yg menakutkan.. plus rasa sakit yg amat.

Begitu besar kekuasaan Tuhan. Dibulan yg mulia nie, aku x terasa sakit dimana2 pun dlm keadaan aku x makan minum sepanjang hari nie. Aku amat berharap aku dpt mengerjakan ibadah puasa sebaik mungkin.

Aku juga x merasa mengantuk seperti selalu. Mungkin kandungan gula dlm kurma memberikan aku tenaga yg mencukupi sepanjang hari nie. InsyaAllah.. aku akan bertahan selagi daya.

Moga2 bagi org yg ada penyakit macam aku nie.. akan dpt juga menjalani ibadah puasa dengan baik. Segalanya bergantung dengan diri kita... kita hanya merancang.. tapi Tuhan yg menentukan segalanya.....

Amin....

No comments:

Post a Comment